Bra Middagstips

Tänkte dela med mig av ett, enligt mig, bra mattips!
När man gör köttfärssås och spaghetti brukar man göra ganska mycket sås. Om inte se till att göra mycket.
Spara det som blir över, frys in eller låt det stå i kylen.
Då kan man göra en supergod köttfärsgratäng, perfekt som middag en vanlig dag eller om man ska bjuda några kompisar på middag!
Jag gör såhär:
En god köttfärssås
Potatisar
Grädde
Ost
Koka potatisen så den nästan är genomkokt. Skiva potatisen och lägg i botten på en ugnsfastform. Varva med ett lager av sås. Gör så många lager som det räcker till. Täck sedan med ost och häll över lite grädde. In i ugnen på 225grader i ungefär 10-15min. Beroende på hur mycket man lyxar till köttfärsen innan så kan man ju ha i lite vitlök, tomater, paprika, champinjoner eller vad man nu tycker om.
Ännu smidigare är det ju förstås om man även har kokt potatis i kylskåpet :)
Detta är en jättegod enkel maträtt.
Man kan äta den i sin enkelhet med något gott bröd eller liknande till eller om man ska bjuda över några vänner kan man lyxa till det med en god sallad, vitlöksbröd.
Tyvärr är jag en väldigt dålig matbloggare då jag aldrig tar kort på mina maträtter, ska skärpa mig!
Godnatt!
Ni får en bild på Troya istället!

Kommentera här: