Fest?!?!!

Idag hade vi sovmorgon till halv 11!?! Alla 3 (4) sov så länge. Leon vaknade och åt mat vid halv sju men sen vakna vi vid halv 11. Det var skönt!!
Vi åkte till Noret och var med på Norets dag. Riktigt trevligt faktiskt, kollade lite loppis, lite stickade fina mössor, vantar, fina odlade grönsaker och lite kläder. Det blev faktiskt ett fynd. En jätte fin lite längre kofta i rak modell. Något jag verkligen behöver. Har nästan inga koftor eller andra tröjor att ha över linnen, tunikor, tshirts osv.. Norets Dag är alltså som en liten liten marknad. Noret är ju en väldigt liten by för er som inte vet det. Men som sagt väldigt trevligt. Filips bror å fru sålde potatis så där hängde vi lite och hjälpte till. Sen bjuds det på korv, sill & Tyta (stavning?!), lotter och trekamp. Jag vann faktiskt på lotterna, en jätte bra matlåda :) Sen körde vi trekamp och Filip tog ledningen i Herrklassen och jag i Damklassen. Filip förlorade lednigen efter ett tag. Men jag höll mig kvar i topp ända tills det var 20 minuter kvar av tävlingen då var det ngn som gick förbi mig med 3 ynka poäng. Men men så kan det var. Det började iaf blåsa upp till oväder så då började jag & Leon och gå hem till Henrik & Lizzie, fick lov börja springa för kände lite regnstänk och åskan å blixtrarna kom bara närmare å närmare. Ringde till Filip så han skulle gå å möta mig.. Alldeles när vi kom till gräsmattan började det ösregna så vi sprang som galningar in och klarade oss precis. Jag var helt slut!! hahah. Sen var världens oväder över oss i drygt en halvtimme kanske. Lite halvläskigt faktiskt.
Sen åkte vi hem och gjorde iordning en Tacopaj som vi skulle ha med oss till Henrik & Lizzie. De skulle ha avtackningsmiddag för en av maskinförarna. Vi åt Tacopaj med fetaoströra, grillat kött, majskolvar, sallad och massa annat gott. Det var riktigt festligt. Sen vi Fredrik en jätte fin avtackningspresent, hahaha.. Vi skratta hur mycket som helst. Riktigt skkoj var det.
Sen åkte vi hem och några av grabbarna följde med hem för att lira lite Tvspel, dricka öl och äta godis. Sen trillade det in lite mer folk här.. Eftersom det är fest vid paviljongen ikväll. Vi bor ju typ 100 meter därifrån så var det väl passande att titta in här innan. Så nu har allihop gått inklusive Filip. Känns lite tråkigt, hade gärna varit med jag också. Så nu sitter jag och ser på en dålig film och hör hur musiken dånar och hur folk skrattar. Leon har precis fått mat, så jag hoppas han somnar snart så vi kan lägga oss. Hoppas min karl kommer hem i bra skick :)
Bjuder på en bild på mina fina superglada son <3

Kommentera här: