Klädparty

Idag har vi haft Pappan i huset hemma, skönt.. Nu är det bara ett kvällspass och earbetspass kvar denna vecka. Åker imorgon på förmiddagen.. Så det ska vi väl kunna härda ut. Skönt på ett sätt när han jobbar de skiften han gör nu för då är han ledig varje fredag och det är gött.
Jag & Leon har inte gjort så mycket idag på fördmiddagen då han varit lite smågnällig och vill bli buren mestadels av tiden. Funderar på att skaffa en sele ell bärsjal. Någon som har erfarenhet av sjal eller sele? Iaf så somnade han en stund och då målade jag resten på min kista. Ska måla benen en gång till och jag tror locket ska få ett tredje lager. Sen är de bara beslagen kvar...  Kul! Fick inget paket idag heller, lite dåligt faktiskt. Beställde grejerna förra måndagen och de har inte kommit än. Hoppas de kommer imorgon så jag har lite att pyssla med imorgon kväll.
Det var meningen att vi skulle åka på gymmet idag, Farmor skulle var barnvakt men hon fick rycka in och hjälpa till att ta upp potatis. Filip tyckte att jag kunde åka själv men jag stannade hemma med mina grabbar istället. Vi tog en liten tupplur tillsammans så det var mysigt.
Efter tuppluren tog jag en dusch, på med rena kläder=inga bebisspyor för att åka på Klädparty hos Madde. Filip skulle på fotbollsträning så han skjutsade iväg oss. Det var ett trevligt party med mycket fina kläder. Skulle kunna köpa jätte mycket både till mig och till Lillen. MeAndI var märket och det är verkligen fina kläder. Jag har ju aldrig köpt något därifrån tidigare men alla som köpt det är väldigt nöjda med kläderna. De känns väldigt bra och sköna iaf. Blev en jätte söt body och ett par matchande byxor till Lillen och ett par super sköna Yogapants till mig. De kommer nog vara lite stora åt honom först. Han är ju på gränsen mellan 56 och 62 nu så det känns onödigt att köpa 56an. Då kan han bara ha det en liten stund. Tänkte att det kanske passar lagom till hans dop :) Hoppas det! Som sagt så har MeAndI jätte fina kläder och de verkar vara bra kvalité. Fina kläder och bra kvalité innebär ju att det är lite dyrare än om man handlar på H&M. Men det är ju kul att köpa från lite olika ställen också. Jag är nöjd iaf! Å tack Madde för att vi fick komma!
Apropå något annat. Hittat en riktigt mysig och fin inredningsbutik på nätet. De har så fina saker med bra priser. Jag skulle vilja införskaffa det fina tårtfatet fast i blått, tänkte ha det bla på dopet. Sen älskar jag IB Laursens Vispskålar och vanliga skålar. Jag har själv en stor rosa skål och en rosa vispskål så skulle vilja beställa den lilla vispskålen också. Skulle vilja ha det mesta i den butiken faktiskt. Så ett tips från mig till er, besök Ljuvali http://www.ljuvali.se/! Diggar också hennes blogg så gör ett besök både där http://stinalee.se/och i affären.
Kika också in på http://meandi.se/ för att kika på fina barnkläder.
Dessa byxor kommer Leon att passa fint i, bodyn skymtar man också på bilden :)
Dessa kommer jag nog att bo i till hösten :)

Kommentarer:

1 therese:

skriven

åh, bebiskläder är det väl sötaste som finns!

2 Frida:

skriven

Jag satt också hela kvällarna när han var i Liams ålder, skulle ha mat hela tiden :) Men men ni verkar ha hittat en bra lösning och huvudsaken är att han blir mätt, oavsett om det är din mat eller ersättning:) Så skönt att få sova hela nätter!! Avis ;)

hehe ja flaskan ja, den gick bra den gången men inte efter det, ska kika på en ny flaska för jag tror pipen är för liten för Liam nu...

Ja det ska bli jättemysigt med dop! :)

3 Rebecka:

skriven

Jag äääälskar me&i. Så himla fina kläder, och bra kvalitet! Dessutom är det ju super med dubbelstorlekar.. Då kan de ha kläderna länge länge. Axel började använda sina 74/80 from me&i i juni, och jag tror att han kan ha dem flera månader till. Perfekt! :) Vill också på party och köpa lite från nya kollektionen. :)

Kommentera här: