Vasastafett

Nu har jag haft fullt upp i flera dagar så har inte hunnit uppdatera.
I Torsdags så var vi till BVC, och vad han hade växt vår lilla goding. Nu väger han 4120g och 55cm lång. Han följer sin kurva perfekt. Så han börjar på att bli en stor kille. Det känns härligt att han växer så mycket. De tyckte också vi skulle fortsätta med maten som vi gjort och det känns också bra. Sen kom Sebastian hit, vi bjöd hit han på mat. Jag gjorde en supergod Kycklinggryta, med chili, kokos å lime. Ska lägga ut receptet på den. Supergod och superenkel. Iaf så bjöd vi hit honom för att fråga om han ville vara Gudfar åt Leon och det ville han :) Härligt! Så vi åt god mat och annat gött :) Grabbarna spelade Tvspel och jag såg på och gjorde dopkorten. Jag å Sebben satt och pratade ganska länge in på natten, Filip å Leon låg å sov i soffan/fåtöljen.
På fredagen sov vi så länge som möjligt typ. Sen gjorde Filip lite brunch och sen kom Sebben och Marcus hit för vi skulle åka på gymmet. Och jäklar va skönt det var. Körde ungefär samma som sist fast i ett högre tempo. En mil på cykel och 15km på crosstrainern. Shit va svettig jag var! Min plan är att bygga upp muskler och då framförallt på överkroppen utan att styrketräna, iaf till att börja med. Sen kan man börja och fokusera på styrkan lite mer. Jag har hört att en del tycker att jag är tidigt ute men jag stressar ju inte direkt och Leon går ju i första hand. Passar det inte att träna för honom då gör jag inte det. Sen har vi ju ett MINIGYM här hemma så jag brukar gå ut och slå och sparka på säcken istället. Och eftersom jag gjorde ett snitt så har jag typ inga magmuskler kvar. I början kunde jag inte ens stå upp och byta blöjor på Leon så det känns som man iaf vill få tillbaka såpass mycket muskler att  man orkar gå, stå och annat som hör till :) Sen är det ju såklart inte dumt att man går ner i vikt utav det heller. Dock gick jag ju upp GANSKA så mycket, de sista 8-10 dagarna gick jag upp mellan 14 och 17kg?! När jag låg inne så gick jag upp 3kg från ena dagen till den andra!
Efter gympasset så åkte vi och åt tillsammans, det var gött. Sen åkte vi hem och hämtade Leon hos Farmor & Farfar. Lina kom hem till oss eftersom vi skulle iväg på Vasastafetten på lördagen. Vi fixade lite inför det och sen gjorde jag en omelett som vi åt tillsammans med annat tilltugg som kvällsmat.
Det blev en lugn och skön kväll.
På lördag gick vi upp runt 8, löparna åt en rejäl grötfrukost sen gjorde vi iordning lite matssäck och drog iväg mot fäders spår. Det var en himla trafik kan jag lova men allt gick bra. Vi släppte av Lina som hade den tyngsta och längsta sträckan så åkte jag och grabbarna vidare till Filips sträcka där vi fikade lite och väntade på att Henrik skulle gå imål. När han gjort det så lämnade vi Filip och åkte tillbaka till PBs sträcka för att invänta Lina. Och herreguud vad det regnade. Jag och Leon satt kvar i bilen och åt och bytte blöja så kom Lina tillslut. Blött, svettig men glad :)
Sen åkte vi till nästa mål för att hämta PB, han var vid samma goda humör och vidare till Filips målgång. Som den tävlingsledare jag var såg jag till att löparna fick det de ville ha efter loppet, macka, kaka, öl, yoghurt, godis och massa annat. När Filip gått imål så åkte vi till Mora för att se när siste man gick imål. Så när han kom sprang hela laget tillsammans över mållinjen tillsamman. Alla löpare gjorde ett bra jobb och det var jätteroligt att se. Efter det så gick på en Thairestaurang och åt mat. Det var supergod mat. Kunde ha ätit hur mycket som helst. Vi åkte hem och stannade kvar hemma hos PB en stund där vi fick se massa olika framträdanden av hans två döttrar. När vi väl kom hem så var vi trötta allihop. Vi började att se en film men en efter en så somnade vi. Så det var lika bra och gå och lägga sig. Leon hade lite magknip så det tog ett tag innan vi somnade. Men när han väl somnade så sov han i SJU timmar. Filip hade varit upp och gett han nappen några gånger men ändå, skönt :)
Filip är på jobb nu och jag ska åka en sväng till Lina och sen ska vi hälsa på en kompis som fått barn nyss. De är i samma föräldragrupp som vi, ska bli roligt :)
Nu ska jag klä på mig vi hörs!!
Laddade för löpning :)
Fler bilder från gårdagen, blev inga löpbilder då det regnade så mycket.
Min brudkista
Före
Efter
Snygg va? :)
Tjuvkik på  dopkorten

Kommentarer:

1 mormor:

skriven

Hei Malin! Va duktig du är .kistan blev jettefin ju

2 Jessica Koivu:

skriven

Shitt va duktig du är om du klarar en mil på cykeln och mer på crosstrainern! Önska ja oxå vågade gå på gymmet=b Kistan vart super fin! Fick jag lite inspiration! Jag ska nämligen köpa en kista att ha leksaker i vardagsrummet. Antar att det är bäst att ha nått att ha leksaker i där. Vem orkar gå upp för att lägga undan leksakerna lixom=b Vi måste ta en tur i bakcarna i snöån nån dag! kram

3 EA.:

skriven

Tack :)

Jaa, tapeten är fin. Kommer att bli sååå bra! :) (hoppas jag iaf ;))

Ja, det gick fort med vikten för mig, förstår inte. Har alltid haft svårt att gå ner liksom, men nu bara rasade det :) Jag hoppas dina försvinner snart också :D



Ååå va fin kistan blev! Jag vill också ha en brudkista, vart kan man få tag på såna? :)

Kommentera här: