Uppehåll

Bloggen och jag har haft ett mindre juluppehåll. Första gången jag satt vid en dator var igår, ja förutom när jag testade farfars häftiga surfplatta. Farfar är politiker så de har fått en sådan! Han kan inte med den än, men lär sig nog snart, haha :)
Ja det har ju varit jul. Vi har haft en jättebra jul tillsammans med nära och kära. En liten sammanfattning av vår julhelg kommer här!
Det började i fredags, då Filips familj kom hem till oss på lite skinksmörgås, köttbullar, prinskorv och julgodis i alla former. Jättemysigt och trevligt var det.
På självaste Julafton åkte vi till Värmland. Först åkte vi till mamma och syskonen. De var förstås väldigt uppspelta, dels över sina julklappar och dels för att vi, eller ja Leon skulle komma. Så det var minst sagt full fart där. Vi passade också på att snabbkolla lillebrors nya lya. Det var jättemysigt och nästa gång vi åker ner ska jag ta med lite smått och gott till han. Vi åt julmat och sen öppnade vi julklappar samtidigt som vi såg på Kalle Anka. Barnen blev väldigt nöjda över sina paket. Det blev vi också, Leon fick kläder, leksaker, ett matchställ från Liverpool, tallrik, ett jättefint set med stickad tröja, mössa, vantar och knästrumpor som min mormor gjort och lite annat. Efter julklappsutdelning, kalle anka och fika åkte vi vidare mot Pappa. Där fick vi skinksmörgås och Tomtegröt. Sen var det dags för julklappar igen. Leon fick mer kläder, leksaker, en jättefin tröja med Färjestademblem på, en stoor Tiger och Ior!
Jag fick också en massa fint och bra, en ring, pengar, inredningsprylar, stavmixer och lite annat!
Juldagen tog jag, Filip och Troya en promenad. Kändes jättekonstigt att gå promenad utan Leon men han var mer Morfar & L8! Sen åkte vi ut till Farmor och Farfar och pratade lite med dom och fick lite mer julklappar där. Leon fick MASSA kläder utav dom och jag fick som jag nämnt en stavmixer och Filip en skruvdragare!
Efter det åkte vi till pappa igen och jag hjälpte L8 med lite mat. Sen kom hela gänget, Farmor, Farfar, Louise, David, Simon, Rebecka, André, Lill-Filip, Sven och Lennart! Vi åt massa god mat, spelade spel och hade jätteskoj!
Annandagen åkte vi till Mormor och Jens och hälsade på en sväng. Dom tyckte det var jätteroligt att se Leon igen och vi fick goda smörgåsar. Efter det åkte vi tillbaka till Pappa och tog en tur inne på köpcentret. Fick med mig lite fint iaf. En kofta, leggins, tunika, lite hårspännen och sådär. Senare på kvällen tog vi det lugnt, spelade kort och myste.
Tisdagen tog vi en tur in till Norge och köpte blöjor. FYRA PAKET för 100kr!!! Det är BILLIGT! Det var inte samma sort som vi brukar ha så jag hoppas de kommer funka för då ska vi definitivt INTE köpa några blöjor här hemma något mer. Här kostar ett paket mellan 100-119! Efter det åkte vi till Rusta och köpte tvättmedel och lite såna tråkiga saker, det enda roliga därifrån var ett par tofflor som jag fick med mig :)
Vi åkte hem till Pappa, åt lite mat, packade, sa hejdå och åkte till Farmor & Farfar för att säga hejdå! Drack lite kaffe och pratade med dom innan vi styrde mot Torsby. Där mötte vi upp Mamma & Martin och åt en pizza. Det var riktigt gött med något helt annat än julmat faktiskt. Sen åkte vi hem till Mamma och satt och pratade och såg på TV.
Idag åkte vi hem och det var riktigt skönt att komma hem! Vi har verkligen haft en superbra jul i Värmland! Det är lite synd att det är några mil mellan oss då de inte får se Leon så ofta som vi alla vill. Men det är bara att försöka åka ner lite oftare. Det är ju inte så jättelångt. Här hemma har vi packat upp, tvättat och grejat. Nästan all packning är tvättad och omhändertagen. Så det känns gött. Har lite städning och plockning att göra imorn men det gör då ingenting. Kan faktiskt vara skönt att hålla på lite när man varit "ledig" några dagar. Filip jobbar imorn och förmodligen på fredag. Han är ju egentligen ledig fredagar men tror han skulle jobba in lite grann, kan ju vara bra att ha lite extra timmar eller pengar.
Nu ikväll kom Lina och Henke hit på besök. Lina hade saknat sin fina brorson så dom fick lov att komma hit.
Leon har för den delen uppfört sig väldigt bra borta i Värmland. Lite knölig med sovandet på dagen men det tar väl på honom också att åka runt överallt. Leons Morfar har tagit varje chans han har att visa upp honom. Sen har han även sovit inne på Morfar & L8s rum på nätterna. Så vi har haft ledigt två nätter, riktigt skönt även om det har blivit sena kvällar/nätter varje dag!
  

En liten bildbomb på vår goding :)

Kommentera här: