Marknadshelg

Den här helgen så är det marknad här i byn. Vilket vi inte märker så mycket av. Idag har vi varit till falun för kontroll och det gick bra. Han hade inte gått upp så jätte mycket men växt en hel del på längden. De "får" gå ner i vikt de första dygnen som de är helt utan sond. Dels för att sonden gör att han inte har samma hunger och dels för att det tar lite tid att för honom att ställa om sig. Som tur är så hade han iaf gått upp en del. Så nästa kontroll är på måndag igen. Då ska även jag på koll av blodtryck och sådär. Hoppas att det ser bra ut, äter ju mindre medicin nu vilket är skönt så jag hoppas att det fortfarande ser bra ut så jag slipper få mer medicin igen.
Marknad var det ja. När vi kom från Falun åt vi lite thaimat och sen åkte vi till Filips mamma och matade prinsen för att se snabbt upp på byn för att handla och ta ett varv runt marknaden. En timme exakt var vi borta och det hade gått jätte bra. Han hade varit nöjd hela tiden. En sak som är bra med att ligga inlagd så som vi gjorde är att jag fick lov på koll två gånger om dagen på BB så då fick ju han lov att stanna kvar på avdelningen. Så då har vi ju tränat på att vara ifrån varandra.
När vi kom hem från Falun så kom också min lillebror hit. Så han och Filip har rivit en vägg i sovrummet, det blev JÄTTE bra. Nu vill man ju VERKLIGEN få bort den sjukt snygga(?! ) gröna heltäckningsmattan och den fina rosa tapeten. Så det får bli ett litet projekt vid sidan om allt :)
Nu sitter de stora pojkarna och spelar fifa och den lilla pojken ligger och kollar på :)
Ikväll har han ätit typ konstant så mycket att jag känner mig helt låst i axlarna. Har ju kännt av axlarna ända sedan han föddes, iofs så låg mina armar fastspända på ett väldigt obekvämt sätt, vet inte om det har något med saken att göra också. Ska iaf beställa tid för massage, så fort det känns bra att ligga på mage igen. Roligt iaf när vår lille prins ligger helt klarvaken i min famn jätte nöjd och bara tittar sig runtomkring. Så himla mysigt. Det märks att han börjar på att komma ikapp. Det kommer väl att ta sin lilla tid men han är iaf mer vaken, och börjar bli lite rund i ansikte och sådär och sen är han mer vaken när han ska äta och äter framförallt längre stunder. Det är faktiskt skönt att han äter lite längre för annars har han ätit tio minuter varje timme, iaf nattetid... Så nu håller vi tummarna för att det börjar vända så mamma å pappa får några timmars sömn irad :)
Ha en bra kväll allihop!
Slänger in en bild på finaste vovven <3

Kommentarer:

1 Jessica Koivu:

skriven

Jag kan verkligen rekomendera att ligga och amma. Om du kan det. Det lättar en hel del från axlar och nacke! Ja och händerna för den delen oxå. Vi kan i stort sett bara ligga och amma nu pga tummarna.

2 Frida:

skriven

Tack så mkt! :) Ja vi har längtat efter hus länge nu, finns mkt att göra på huset men det kan ju vara lite kul - iaf i början ;)Hoppas allt går bra med er kille !! Visst är det mysigt !

3 Anna Kvarnström:

skriven

Först: GRATTIS till den lille grabben. Hoppas det går bra och att allt är bra med er, det är viktigast!

Jag blir helt tårögd när jag läser, trots att jag inte vet mer än att er lille krabat tittat ut lite för tidigt.

Du och Filip är så fina tillsammans!

Jag önskar er all lycka och hälsa FilleFisk från mig!

Kram Anna K

Kommentera här: