Midsommar

Ja nu är Midsommar helgen förbi, å det gick fort tycker jag.. För några veckor sen så sa Filip, tänk på Midsommar då kan ju bebisen komma närsomhelst ju, på vilket jag svarade ja det kan den :) Hmm då visste vi inte att bebis fick lov komma ut drygt 5 veckor för tidigt. Idag så skulle jag ha gått in i vecka 39 (38+0)! Men istället så blev Leon 3 veckor i fredags :) Nu i efterhand känns det otroligt skönt att allt är klart och man kan börja leva livet som småbarnsförälder!
Apropå Midsommar då. I fredags så var vi hemma och fixade iordning lite mat å så som vi skulle ha med oss. Vi var nämligen vid vår stuga, som jag har längtat dit alltså. Filips två syskon med familjer och hans föräldrar var också där. Som alltid när hans familj samlas så bjuds det på mycket god mat och framförallt MYCKET mat :) Det va sill, potatis, grillad rådjursstek (som var SUPER god), grillspett, ostar av alla de slag och massa annat gott. Så mätta det blev vi :) Tanken från början var att vi skulle sova där, men när det var så många andra som skulle göra det så bestämde vi oss för att var kvar där så länge som möjligt för att sen åka hem å sova. Känns lite jobbigt att sova där med så många andra när man vet att man ska upp flera gånger på natten. I vilket fall som helst så var vi kvar där tills klockan var 1 nånting. Väldigt trevlig midsommarafton, bästa på länge faktiskt. Lilla Leon skötte sig jätte bra, han charmade allihop för att sedan hålla mamma å pappa vakna ganska länge när vi kom hem :) Men men det är väl så när man är småbarnsförälder, kan inte begära att det ska va lika lugnt å skönt varje natt!
Igår så sov vi ganska länge eftersom vi var vakna ganska länge på natten. Men efter det så grejade vi en massa härhemma. Bakade, lagade mat, och pysslade lite i vårt hem. På eftermiddag hade vi lite fikagäster, det var trevligt! Sen fortsatte vi med vårt pyssel, jag håller på å fixar en fin gammal "kryddhylla" av något slag som ska upp i köket. Den kommer bli jätte fin, ska visa bild sen när den är klar :) Igår kväll tog vi en lång promenad runt byn å det var riktigt skönt. Känner tillochmed lite i rumpan idag efter den, har faktiskt inte gått så långt på flera veckor. Men det är så skönt att kunna röra sig igen utan att få ont å utan att lida utav andnöd ;)
Idag så ska vi på 2års kalas till lilla Ellie, det blir nog trevligt, kul att träffa lite folk! Annars så ska vi börja klä om våra kökstolar. Vi köpte ju nya stolar när vi var till Ikea sist. Vi ville ha några med hög rygg som var sköna. Då hittade vi några som va som vi ville, MEN sittdelen är klädd i vitt tyg. Det lämpar sig ju inte så bra med hund, bebis och massa andra småbarn som är här. Så redan när vi var på Ikea så sa vi att vi köper dem ändå och klär om dem :) Så nu har jag äntligen köpt det tyget som jag har längtat efter :) Det blir nog jättebra, hoppas jag!
Nu ska jag slänga mig i dushen!
Ha det gött!
Pappa Filip å Leon vilar efter maten i stugan :)

Kommentarer:

1 mormor:

skriven

Hei Malin! Önskar att få se Leons ansikte,tycker han ser stor ut jag.Kram mormor//

Kommentera här: