Mjölkmaskin?

Man hade många funderingar innan vår goding föddes angående det här med att amma och så. Det är väldigt mysigt att amma honom! Dock inte lika mysigt på natten! Han blev ju av med sonden igår så jag hoppas att det var därför som han åt en gång i timmen inatt. Förhoppningsvis så kommer han in i en annan rytm när han har vant sig att inte ha sonden. För fy va jobbigt att va vaken på det viset... men men huvudsaken att han äter och växer på sig så han blir en STOR kille! Så inatt kände jag mig som en mjölkmaskin med honom hängandes vid bröstet. Det som dock är bra med att han äter så sjukt mycket och ofta är att jag inte behöver använda den "riktiga mjölkmaskinen" (bröstpumpen). För när jag använder den så känner jag mig som en riktig kossa, hahaha :)
Idag blir vår Guldklimp TVÅ veckor! Det är helt sjukt va fort det har gått. Det har varit två känslomässiga veckor på både gott och ont. Nu tror jag äntligen att hormoner har stabiliset sig en aning iaf. Dessa två veckor har iaf varit helt undebara även om de varit lite omtumlande att inte få var hemma och nära de som man känner sig mest trygg med. Men jag tror att det har gjort mig & Filip starkare och fört oss närmare varandra. Som jag sagt förut, Filip har varit en klippa! Igår fick han en liten present av mig, en jätte fin klocka som han blev jätte glad för :) Det är svårt att visa hur tacksam och glad jag är att jag har honom men jag försöker visa honom det varje dag och sen är det ju roligt och få en liten present såklart :)
Idag kommer Mormor hit för att träffa sitt barnbarn för första gången. Det ska bli så roligt!
Nu ska jag plocka iordning på lite kläder och sen ska jag ut och plocka lite rabarber och göra något gott.
Först så ska jag mysa lite med min underbara fina son.
Tänk att man kan sitta och titta på underverken hur länge som helst utan att få nog :)

Kommentera här: