Kläder?!

Åh va drygt det är med kläder just för tillfället.. usch.... Antingen så är det för stort eller för litet och sen är det typ inge kul att köpa nytt heller då jag inte kan ha samma storlek som innan. Jag försöker att inte vara så besatt av att gå ner i vikt. För det tog ju trots allt X antal månader att gå upp alla. Sen fick jag ju (snällt nog) en extra push den sista veckan typ, TACK för det :) Nej då men ibland blir jag lite irriterad när man ändå kämpar på som bara den. Är på gymmet, tränar jutsu, försöker gå promenader varje dag ändå vill dom där kilona inte riktigt försvinna i den takt jag vill.. Dock känner jag ändå att omfånget minskar då jag kan ha kläder jag inte haft på bra länge. Fast i slutändan kommer jag att vara riktigt stolt för varje kilo som försvinner, vem har sagt att det ska vara lätt?! Det är faktiskt mycket stress utifrån många andra nyblivna mammor eller gravida som säger att det är bäst att passa på att äta nu innan bebis kommer för sen blir det andra bullar. Jag tror dock inte att det är bra att gå på någon form av diet eller liknande när man är nybliven mamma och dessutom ammar. Men men, tur man får göra som man vill. Det jag försöker göra är att äta mer grönsaker och mindre portioner och inget godis på vardagarna. Men jag överdriver inte åt något håll, än iaf. Kanske att jag stramar upp dieten senare om jag märker att jag fortfarande måste svettas livet ur mig för att gå ner några få gram... Vi får se.
Apropå rubriken kläder igen då, satt och funderade på vad man skulle ha på sig på dopet. Vi lär åka iväg och handla lite fina kläder. Vill ju inte ha varken något som är för stort eller för litet. Vet inte riktigt när vi ska åka men snart iaf det är en månad kvar ungefär så det är ett tag kvar men vi har mycket på också dessa veckor, Ladies Night, Älgjakt, renovering och annat...
Idag har vi gjort en rolig sak iaf, mer om det blir det när det är "klart"...
Nu ska jag glo lite på TV innan sängen...
Finaste Leon - svårt att få han bild när han rör sig hela tiden :)

Kommentarer:

1 Johannaty:

skriven

ta det lungt med vikten det kommer. Tror det bästa är att amma, fast vidsa säger att det gick ner allt under amningen och andra när det sluta amma. Men jag minns frustratuionen ett tag hände ingenting. Ska göra ett litet bildreportage om min viktnedgång nån dag tänkte jag. tack för sovtipsen. Ciara tar inte napp dock. hon sov lite bättre inatt iaf.

Kommentera här: