Måndag igen

Den här helgen har gått så fort. Lördagen blev en riktigt lugn dag, dels för att pappan var lite bakis :) Det var helt underbart vädert. Jag följde med Filip till skjutbanan där han övade lite inför älgjakten. Det såg bra ut, kan känna mig trygg med att han vet vad han skjuter på iaf! Sen åkte vi upp till Morberget, till AnnSofie å Patriks stuga. Där var det full verksamhet minsann. De höll på att göra iordning en ny vattenkälla. Åh det var så länge sen jag var där uppe. Har inte varit i jaktstugan på JÄTTE länge. Men vi ska nog åka dit nästa helg. Iaf så var det så skönt att vara där uppe och ta det lugnt, Johns alla barn var där och Harald var så mysig. Han ville busa med mig hela tiden, Maliiin, busa mer?! Sötis. På kvällen åkte vi hem och gjorde lite goda smörgåsar och hade lite mys framför en bra film. En väldigt bra dag!
Igår så var vi och kollade på Jenny när hon spelade fotboll. Det var verkligen jättekallt. Man är liksom inte van kylan än. Men kul att vara med och heja på iaf. När matcherna var slut åkte vi till svärmor och fick lite våfflor och kaffe, gott. Jag & Leon stannade kvar ett tag och Lina kom dit. Hon skulle på Jutsu och fråga om hon fick sova här inatt och det klart hon fick. Så Troya och Pejla leker för fullt nu. Ska väl gå en promenad med dom snart men tänkte vänta lite få se om vädret blir en aning bättre. Annars är det bara att dra på sig gummistövlarna och regnjacka så är man bra utrustad. Idag ska vi försöka att äntligen komma iväg till gymmet igen. Så skönt. Nu skiter jag i den här förkylningen, jag är ju bara snorig. Gött att få svettas lite!
Fick frågan häromdagen vad jag önskar mig när jag fyller år. Om drygt en månad fyller jag 25! Jag brukar alltid tycka att det är svårt att veta vad man önskar sig. Jag brukar liksom aldrig lämna någon önskelista. Jag är glad bara att bli lite uppvaktad, fast det är väldigt roligt att få paket även fast jag är stor :) Men iår har jag faktiskt några saker på önskelistan få se vad det blir utav det. Tänk 25, då är man närmare 30 än 20. Tiden går fort. Jag var 18 när jag och Filip blev tillsammans, det är ganska stor skillnad på mig nu mot då! Men 18åriga jag har ju gjort mig till den jag är!
Nej nu ska jag ta tag i dagen och göra något vettigt, kanske...
Måste bara säga en sak, Jag har världens bästa sambo!
En bild på oss från förra hösten, jag gillar verkligen den.

Kommentarer:

1 Frida:

skriven

Ja det kändes inte så kul, men vi får bra stöd av BVC iaf och så får man nog läsa sig till information på internet!

Åh men tack så mkt! Vi är jättenöjda med den! Du borde kunna hitta ngn på loppis, där hittade jag den iaf :)

Kommentera här: