Proppfull

Jag är jättekass på att uppdatera på helgerna men vi har haft fullt upp hela tiden.
I fredags så åkte vi till gymmet, hade sån grym träningsvärk sedan gympan i onsdags så jag fick lov att liksom mjuka upp kroppen lite :) Efter gymmet gick till systemet där jag handlade hela 6st cider!? Drack 3 i fredags, det fick räcka. Måste liksom värma upp inför nästa helg då vi ska på Ladies Night :) Sen åkte vi till svärmor och fick lite mat i magen. När vi kom hem så städade vi lite och sen kom AnnSofie, Patrik Å Sakkis. De ville komma och få sig lite muffins så TRE påsar fick jag ta upp ur frysen, lite senare kom Axel & Madde. Himla trevligt. Sen åkte första gänget och då spelade vi andra lite kort. Det var jätteroligt! En jättebra fredag med andra ord.
I lördags så åkte vi upp till jaktstugan då grabbarna skulle hugga lite ved inför älgjakten som är om bara 2 veckor. Harald, Mino & Loke var också med och Troya & Laban såklart. Det var jättemysigt, fint väder också. Sen åkte vi hem bytte om lite snabbt och traskade vidare till fotbollsplanen då Järna hade sista matchen för iår. En riktig ödesmatch, fick lov att vinna för att hålla sig kvar i 3an. Tyvärr så får vi inte se något div.3 spela på planen nästa år. Riktigt tråkigt, men men. Damerna är kvar i 3an så det är ju bra iaf. Dock var det ingen bra dag för varken damer eller herrar igår då det blev förlust för båda lagen men men så är det. När vi kom hem så kom Ronja & Dinero hit så Troya och han sprang runt på gården som tokiga. Sen började Filip städa ur all skit som ska till återvinningen, skönt att få bort det. TÄnk att det ska vara så svårt att ta med sig det när man åker någonstans, nej vi väntar tills det knappt får plats i bilen, hahah. Men nu är det borta iaf. Jag gjorde en Tacopaj, god sallad och en SUPERgod fetaostsås till kvällen. MUMMA! Sen kom Axel & Madde hit igen och vi såg på en film.
Så det har minst sagt varit fullt upp hela helgen. Nu ligger Leon i sin nalleoverall och sover, Filip är uppe vid skjutbanan och jag lägger in bilder från min kamera. Ja ni hörde rätt, Sladden är återfunnen!! Jippie! Det roliga är att jag har letat ÖVERALLT i princip så säger Filip imorse att nej nu ska jag hitta sladden åt dig. 2minuter senare kommer han med den, han påstår att den låg under Leons säng, men jag vet inte det har ju faktiskt dammsugit därunder :) Men strunt samma den är tillbaka och nu ska jag nog kedja fast den.
Idag så ska jag ta reda på sommarens blommor och göra plats för lite ljung och annat, sen ska jag ut i Ladan kolla lite vad som finns i våra gömmor. Har nämligen sett en gammal dörr som ser ut att ha stor potential till att bli en superfin sänggavel. Vi får se vad jag hittar!

Kommentera här: