Tummen upp!

Tummen upp för mina nya "appar" i telefonen. Satt och kollade på Android Market igår kväll när vi la oss. Jag hittade några träningsappar. Det var en för mage, rygg, ben, armar och Cardio. Man kan då välja att träna muskelgrupperna 5, 7.5 eller 10 minuter. Och så kan man ju sätta ihop programmet lite som man vill. Ibland kanske man vill köra rejält och kör alla 5 programen på 10 minuter. Vissa dagar har man kanske inte så mycket tid över och då passar ju 5 minuters programen jätte bra! Jag var lite skeptiskt först men tänkte ge det en chans iaf. Om jag blev trött?! JA! Svetten rann och pulsen var hög. Riktigt skönt faktiskt! Perfekt de dagar då jag inte kan åka iväg någonstans för att träna. I appen så är det en tjej som är certifierad tränare och har filmat alla övningar, så man ser exakt hur man ska göra. Man ser också hur långt  det är kvar av själva övningen och hur många övningar det är kvar. Ett stort plus är också att man kan pausa övningar för att t.ex. ge Leon nappen :) Jag såg också nu i efterhand att man kan testa övningarna innan man gör själva programmet! De heter Daily Ab, Arm, Butt, Cardio eller Leg Workout och finns både som gratisversioner och en betalversion som är en aning flashigare. Än så länge kör jag på gratisversionen, får se om det är värt att investera i ;)
Så jag förväntar mig att jag kommer ha ganska ordentlig träningsvärk imorn! Bra det! Även om min träning inte har gett några strålande resultat på vågen så mår jag så mycket bättre när jag kan, får och vill röra mig. Gött!
Imorn så ska jag faktiskt ringa och beställa massagetid. När vi var på sjukhuset så masserade Filip mina axlar och rygg typ hela tiden, då sa de att det kunde vara sviter efter operationen. Det blev en aning bättre när vi kom hem men nu är det tillbaka igen. Ont i axlar, skuldror och svanken så det är nog lika bra att få något gjort innan det blir för illa. Sist jag var på  massage var veckan innan jul då jag fick någon slags nackspärr, som TUR var hade hon en tid dagen innan Julafton! Då var det kanske inte så skönt att få massage men väldigt behövligt. Så hoppas hon har en tid ganska snart!

Kommentarer:

1 Frida:

skriven

Javisst är det härligt att vara mamma, det häftigaste som har hänt:) Längtar tills han säger mamma hihi :)

Visst ser han stor ut när han sitter sådär! Som en liten pojke liksom :) Även om det är mys jämt med en liten bebis så ska det bli kul när han lär sig nya saker, som att sitta och krypa å så :) Då lär det bli full fart haha!



Hur går det med träningen å så?

2 Anonym:

skriven

Ha en riktigt fin kväll sötnos!=)

3 Jessica:

skriven

Den appen ska ja me ha! Lät ju super!!

4 Alina:

skriven

tack så mycket!! :)

ja gör det, det är lättare än vad det ser ut. Och när man fått in greppet går det jättefort! :)



hoppas du haft en bra dag! natti

Kommentera här: