Inväntar Lilleman.....

Sitter och väntar på att lillen ska somna. Han har nyss ätit men brukar som sagt inte bli nöjd på en gång. Han ligger i sin säng och gnäller lite men än så länge så skriker han inte.
Jag har faktiskt målat en del nu ikväll. Bestämde mig faktiskt för att måla om brudkistan. Än så länge har jag bara grundat den men det ser SÅ bra ut :) Så imorn ska jag måla benen och förhoppningsvis ett lager med "riktig" färg. Sen lär jag upp på färgaffären för att köpa en färg som jag kan måla beslagen med. De är ju svarta men ganska slitna och lite vit färg på dem, det är inte jag som har spillt på dem faktiskt. De är ngn gammal vit färg så det lär jag fixa. Åh den kommer bli riktigt snygg :)
Fick inget paket på posten idag heller, tråkigt.. Fick ett sms i torsdags om att det var påväg till mig så nu börjar jag undra vart de skickat det ifrån. Tycker att det borde ha kommit idag om det var påväg i torsdags.. Jaja det kommer väl någon gång hoppas jag.
Imorgon hoppas jag att jag kan åka till gymmet en vända och få svettas lite  gen. Har tittat efter en crosstrainer på blocket nu och det finns faktiskt en i Nås. Den var inte så dyr heller så jag kanske ska slå för den. Jag tycker om att springa ute, dock är det något jag inte alltid har tyckt. För två år sen bestämde jag mig för att träna på att springa. Eftersom jag ville tycka det var kul och inte tänka var 100e meter att nu orkar jag inte mer, nu måste jag stanna. Dessa tankar gör ju själva löpningen ännu jobbigare. Iaf så gick det värsta av dessa tankar över. Sen opererade jag benhinnorna för 6 år sen ungefär och hade problem under de första åren efter det med att springa längre sträckor. Innebandy, fotboll, Ju-Jutsu och andra sporter som inte involverar för mycket belastning på benhinnor och smalben gick bra ganska snart efter operationen. Dock så blev löpningen ett stort problem, både fysiskt och psykiskt... Men iaf så "lärde" jag mig att springa igen. Jag kommer aldrig bli en maratonlöpare men nu kan jag iaf springa längre sträckor :) Men för att återgå till min kärlek för crosstrainer så är den väldigt skonsam mot mina ben och jag har inte haft några problem under de åren jag kört med den. Så det vore skönt att kunna använda den på fler ställen än på gymmet. Då kan man liksom varva vanlig löpning med den.
Jaja nu blev det rörigt och en massa strunt, men så är det när man bloggar på kvällarna :)
Lillen är fortfarande tyst med lite smågnäll så det verkar lovande!
Får sitta kvar vid tvn en liiiten stund till för att vara säker, jag sitter hellre uppe en halvtimme längre än går å lägger mig i sängen och får sova 10 minuter för att sen vakna igen, intressant fakta?! :)
Slänger upp en relativt nytagen bild på mig själv
Goaste vovven myser

Kommentarer:

1 EA. [ pysslo ]:

skriven

Jaa jätteskönt, men ska tillbaka om 2 veckor och kolla trycket igen. Sen blir det regelbundna kontroller en eller två gånger om året :)

2 mormor:

skriven

Hej! Fin bild på deg Malin,du måste ha gått ner några kilo sen vi sågs sist!

Kommentera här: