Pyssel

Idag är det riktigt inneväder vilket inte gör mig nånting. Jag tycker faktiskt att det är skönt med regn ibland, inte varje dag men när det håller sig till en dag i taget är det mysigt på nå vis.
Så med tanke på vädret ska jag nog pyssla lite här hemma, Filip har åkt iväg på jobb så jag är ensam större delen av dagen. Har ju som jag nämnt tidigare börjat måla lite ljusstakar, ramar, krukor och annat liknande. Blev inge mer målande igår, men tänkte att det passar perfekt idag. Älskar att måla om saker. Något gammalt blir liksom nytt :) Vi har äntligen börjat få någon form av myskänsla i vardagsrummet då vi bytte ut vår JÄTTE gamla skinnsoffa mot vår andra soffa. Så nu står skinsoffan i vår matsal/mysrum. Dock är inte det färdigt på  LÅNGA vägar men nu är det fokus på vardagsrummet. Vi måste få in lite mer prylar, lite mer mys och fina inredningsdetaljer. Det kommer bli jätte bra när vi fått till det! Gillar verkligen vårt vardagsrum då två av väggarna är sneda och sen har vi som ett litet hål i väggen där vi nu ställt soffan. Tror att soffan blir bra där, än så länge iaf. På grund av våra sneda väggar och hål så gör det rummet en aning svårmöblerat.
Har en gammal brudkista som inte är så fin längre då Troya hade den som utkiksplats förut. Locket är ganska förstört efter hennes klor. Så jag har haft lust att måla om den lääänge men alla säger, är du dum eller? Du kan ju inte måla om en brudkista. Men det kan jag visst! För det första så har den inget emotionellt värde för mig och för det andra skulle den bli mycket snyggare :) Jag tror att mamma hittade den kistan i ett av våra uthus i Värmland så jag vet inte ens vem som "haft" den. Det blir nog så att den får ny färg skulle jag tro, trots alla andras invändningar. Sen har jag ju min superfina symaskin som jag fyndade på auktion. Vet inte riktigt hur jag vill göra med den än men jag kommer nog på något.
Sen väntar jag på att mitt paket från Panduro ska komma så jag kan börja pyssla med dopkorten, SÅ roligt :) Vi var bjudna på dop den dagen Leon föddes, så vi var ju inte på det dopet.. Men iaf när vi fick inbjudan till det dopet så hade hon gjort korten själv och de var så fina och då tänkte jag att jag ska också göra egna kort när det blir dags. Känns lite mer personligt och roligt om man gjort de själv.
Innan allt pyssel ska jag åka och handla lite för vi måste ju ha lite mat härhemma. Sen måste jag också ta ett varv med dammsugaren. Filips storebror med Fru och deras barn var här tidigare idag på fika. Med tre pojkar fulla i energi blir det lätt lite skräp på golvet! Men det är tre goa pojkar och Harald vår gudson är så himla söt. Han verkligen ÄLSKAR Doja (Troya). Så säger han, Mamin Lelon - Malins Leon, så himla gullig :)
Kolla vad snygg, kan ha den som bord, förvaring, annat skoj :)
LÄCKERT
Snyggt i sin enkelhet

Kommentarer:

1 Nina, mamma till Hugo & tvillingarna Max & Vincent:

skriven

Jättefint!!

Kommentera här: