4e Advent

Härliga söndag! Dom här söndagarna är underbara. När man vet att min käre sambo inte börjar jobba förrän på måndag klockan 2. Jätte skönt! Idag är det 4e Advent också. Tiden går fort minst sagt. Det är mindre eön en vecka till jul och mindre än en vecka tills vi ska till VÄRMLAND! Jag längtar  jätte mycket, det vasr länge sen som jag såg så mycket framemot att få komma dit, men det är ju jul trots allt och det är det ju så¨mysigt att vara med sin nära å kära. Det är ju synd att vi inte ha båda våra familjer nära så man kinde vara med alla samtidigt. Men vi har bjudit hit Filips familj på fredag, vi ska bjuda på lite hembakat bröd, skinka, köttbullar, vår goda rödbetssallad och lite annat smått å gott. Så vi hoppas att så många av hans syskon som möjligt kan komma.
I fredags var vi iväg på julbord och bowling. Det var jätte roligt och god mat. Det blev en lugn kväll och när vi kom hem så stannade en del av gänget hemma hos oss och vi drack kaffe och åt julgodis. Mysigt. Leon sov ju hos Farmor & Farfar och jag kände mig urkass när vi lämnade honom där. Men det blev bättre när vi ringde och pratade med dom. Vi åkte dit till 9 igårmorse och då hade han precis vaknat. Farmor hade variit upp en gång till han och gett han nappen. Så det hade gått jättebra! SKÖNT! Efter det sååkte jag och kollade på Filips systerdotter Jenny som skulle gradera till grönt bälte i Jutsu. Åkte hem och fick lunch av min sambo. Han hade gjort tunnbrödrulle, det var supergott! Sen åkte vi och såg på innebandymatch,dom fick stryk men det var  väl väntat. Vi åkte hem och åt mat sen tog vi det lugnt resten av kvällen. Axel och Rud kom hit och vi såg på film. Trevlig lördagskväll!
Idag fick jag frukost på sängen och sovmorgon, gött!!! Nu ser vi på skidåkning. Senare ikväll ska jag på julkonsert i kyrkan här, det brukar vara så bra. Så bra så jag nog får ta med mig lite näsdukar. Klockan 7 ikväll börjar den. Annars har vi inga planer för idag!

Kommentera här: