Havrebröd

Nu har jag gjort närmare 50 havrebröd, gott å enkelt, perfekt till skinksmörgåden :)
Här kommer receptet
8dl Havregryn
½ Liter Mjölk
1½ dl socker
1½ dl smält margarin
2 msk Hjorthornssalt
Ca 8dl Mjöl, spara en del till utbaket
Blanda ihop alla ingredienser, va försiktig med mjölet. Ha i lite i taget så det inte blir för mycket.
  
När degen är klar, kavla den ganska så tunn. Bröden jäser en del i ugnen. Hitta ett lämpligt runt mått att ta ut kakorna med.

Jag tyckte detta mått blev bra

Nagga gärna bröden eller använd en såndär våffelkavel
Sen ska de in i ugnen på 225grader i ca 9min

Såhär blev resultatet!
Nu ska vi gå och lägga oss. Vi har julstökat ända till nu. Har en del städning kvar men det tar vi imorn. Nu på kvällen har vi griljerat skinka, smakat den och det var super. Klätt granen och lite annat :)
 
Granen är inte riktigt klar än, ska i lite mer kulor och så. Men jag behöver hjälp, vad tycker ni ska det vara med eller utan glitter. Funderar på att köpa ett annat för jag blir inte nöjd med detta!

Kommentera här: