Heeelg

Nu har vi äntligen fått helg :) Jag är ju ledig jämnt men det är ändå så skönt när man får hem sambon! Så hela familjen är samlad. Inatt sov Leon så bra så jag trodde inte att det var sant. Vi sov från typ 12 till halv 9. Filip hade varit upp till han en gång men det var allt. När Filip skulle gå och hämta honom så låg han på mage, han är nog precis som sina föräldra, älskar att sova på mage :)
Dagen har faktiskt fortsatt i samma sköna anda. Ingen gnölig bebis. En go och glad bebis som inte haft ont. Vi var till kyrkis en vända idag, det skulle vara Lucia idag men vi hann inte dit till själva Luciatåget, men det var trevligt att träffa lite mammor och barn. När jag kom dit så kom en kille på 2 och en tjej på 2 år och var jätte intresserade av Leon, så himla söta. Beeebis, sa dom hela tiden. På ett sätt så ser jag jätte mycket framemot att han ska bli större men ändå så vill jag inte att tiden ska gå för fort. Alla åldrar har väl sin charm och problem ;)
När vi kom hem så tog vi det lugnt framför Tvn ett tag. Sen gjorde jag lite mer julgodis, det blev snickerkaka. SÅÅÅ gott alltså. Jag får nog låta Filip gömma dom annars är nog mina förlorade kilon snart tillbaka ;)
Vi var och handlade på kvällen och sen åkte vi förbi Jutsuträningen och Leon charmade alla där. Jag blev faktiskt lite sugen på att köra igång igen. Kanske kan göra det efter jul, iaf de veckor som Filip inte jobbar på träningsdagarna.
Så detta har varit en bra dag med en massa trevligheter, kyrkis, barn, tvätt, städ, bak och lite chillande :)
Nu ska jag ta min stora kille och gå och lägga "oss"!
Imorn har vi mycket på schemat, jag ska till Rehab, Barnmorskan, Handla lite inför julbordet, förhoppningsvis gymmet eller lite löpning och sen fixa och greja inför kvällen.
Idag fick jag lite ångest över att Leon ska sova borta imorn. Men det kommer gå så bra, det är väl värst för oss antar jag. Och som sagt blir det för illa så får vi gå och hämta honm. Han är ju inte mer än 5 minuter hemifrån.
Godnatt mina vänner!

Kommentarer:

1 Maria - mamma till Liam ☆:

skriven

haha ja men eller hur!

vi lär väll behöva byta hela strumplådan när de börjar krypa :p

2 FOTO:

skriven

söt bild =)

3 Frida:

skriven

Ja det är inte lätt för grabbarna inte:( Men skönt att han sov bättre! Hoppas det håller i sig!



Jag vill också vara brud någongång, blir sugen när man ser såna fina bröllop:) Men då ska J fria och inte jag, traditionellt ska det vara ;)

4 Rebecka:

skriven

Härligt! Axel sov också bra, från halv 12 till kvart över 8 utan någon tillsyn. Sen satt han upp i sängen och jollrade på morgonen. :)

Visst har varje ålder sin charm!! :-)

Jaa, jag ska fundera på om jag och skidskytte ska vänsterprassla lite eller inte.. ;-P

5 Amanda Matanovic ☆:

skriven

Allt bra med dig idag? :)

Kommentera här: