Skenan

Ja i fredags var jag hos sjukgymnasten och jag har en inflammation i senan som går från tummen upp i armen och karpaltunnelsyndrom. Så sen dess har jag en skena på högerarmen. Fick en till vänsterarmen också men den behöver jag bara ha på natten. Jag ska ha denna i månad till att börja med så får vi se hur det är då. Jag har faktiskt inte lika mycket ont men är redan less på den. Den är ju liksom ivägen, det är ju en hård skena som går på undersidan av aarmen och en bit in i handen så jag blir liksom lite klumpig. Sen var jag till barnmorskan och kollade blodtrycket som även denna gång var normalt. Så skönt. Ska kolla det igen om 2-3 månader.  Jag fick väldigt mycket uträttat i fredags. Efter mina sjukhusbesök mötte jag upp Jessica på Crosstrainern och brände av 22km på 42min. Det var drygt som tusan, men jag körde lite hårdare än annars. M Men misstänkjer att det inte blir så mycket träning denna vecka då jag börjar bli förkyldm äär snorig, tung i huvdet och har ont i halsen. Hoppas inte det blir nå värre eller nå långvarigt. Apropå träning så ska vi försöka at hålla igång även när vi är i Värmland. Det är ju roligt att få träna på lite nya ställen ibland.
Sen var vi ju på julbord på kvällen. Först bowlade vi, det var jättekul och det var väldigt länge sen jag gjorde det. Jag kom trea, och vi var 12st som bowlade så det gick överförväntan. Min käre sambo vann och fick en bowlingkägla som pris :) Jag såg ju ut som en riktig proffsbowlare när jag hade mitt handledsskydd så det var kanske därför.
Leon skötte sig iaf hur bra som helst under natten, Farmor hade varit uppe en gång och gett han nappen och sen sov han till 9!
Idag har vi inte gjort så väldans mycket jag och min son. Vi tog det lugnt och myste lite imorse. Filip gjorde en god kycklinggryta innan han åkte på jobb. Jag och Leon åkte till Farmor och Farfar på eftermiddagen och umgicks med dom, Kusin Harald, Kusin Jenny och en av hans fastrar Lillan! En trevlig eftermiddag.
Nu håller den lille på att vakna efter hans vanliga kvällslur. Så han ska få lite mat, ny blöja och sen lägga sig på riktigt!

Kommentera här: