Snitt

Alltså jag har som ett osynligt skärp på magen. Där som snittet gjordes allltså. Magen hänger liksom över skärpet. Väldigt irriterande! Det kommer väl alltid att vara så också antar jag, iaf mer eller mindre häng. Men men det är inte så farligt. Det som är värst med magen efter graviditeten äör att den är så himla slapp. Jag har väl varit "överviktig" förut men jag har aldrig varit så slapp... Haha!a! Att vara gravid och föda barn är inte så enkelt som man kanske tror. Det är ju en stor påfrestning på kroppen och det tar ju ett tag innan man är återställd, om man nånsin blir det. De säger ju att man ska räkna med ett år. Det är nog en ganska bra tidsangivelse tror jag. Även om man går ner alla gravidkilon så tar det nog ett tag innan kroppen är återställd. Det har gått drygt ett halvår sen Leon föddes nu och kroppen är ju väldigt olik sig nu mot för ett halvår sen. Dagen efter Leon föddes så såg jag mer gravid ut än när jag var det. Magen kan nämligen svälla lite när man blivit snittad. Min mage var jättesvälld! Kändes jättekonstigt faktiskt. Jag visste att min son var utanför magen men då hade jag ju inte fått träffa honom på riktigt än och även fast han var utanför magen så var magen önnu större! Det tog ett tag innan alla "biverkningar" från snittet släppte. Å OJ vad glad jag var när de gjorde det. Tänker inte berätta riktigt vad men en del förstår nog ;)
Men oavsett hur min kropp ser ut nu och kommer att se ut framöver så är jag stolt löver min tigerrandiga mage med matchande skärp! Jag har trots allt en jättefin son som betyder allt för mig. Sen har jag min underbara sambo som tycker att jag är fin oavsett ränder eller skärp!
Sen vill jag ju såklart få bort de kilon som är kvar men jag tar det lugnt och försöker att inte hetsa upp mig i onödan. Jag har 3kg kvar till inskrivningsvikt och det är det som är första målet. Mina andra mål tar jag sen :)
Somsagt mycket är inte som förut och det blev inte heller riktigt som det var tänkt men det blev nog bra mycket bättre ändå! Under vår tid på sjukhuset så kom vi närmare varandra alla 3. Men min och Filips relation blev ännu djupare och starkare. Filip vek inte en tum och gjorde saker för mig som man inte kan begära av en annan människa. Han är helt underbar!
Tack till min fina son och mina underbara sambo. Ni gör mig till en bättre människa!

Magen 4e Juni

Vår första barnvagnspromenad (runt sjukhuset)

Liten bebis

Kommentarer:

1 Emelie :):

skriven

Ja herregud hur kroppen förändras! Det är ju hemskt! Jag väger ju mindre nu än vad jag gjorde när jag skrev in mig, men kroppen är verkligen inte densamma! Man är inte snygg nånstans nu typ! :P Haha! Men det är okej ändå, jag fick ju Matilda. :) Kroppen kommer inte direkt i första hand nu :D

2 Alexandra (KAKHUSET):

skriven

aaaw lilla söta bebben :)

Kommentera här: