Vägning

Idag har vi varit och vägt lillen. Han börjar verkligen bli stor nu, 8kg och 68cm lång. Nu är alla kurvor precis som på en bebis som är född i "rätt" tid :) SÅ skönt! Han har mer än tripplat sin vikt sen han föddes och de brukar det flesta andra barn göra när de är ett år, tala sköterskan om! 
Just nu ligger han och sover och jag har städat lite och ska snart börja baka lite havrebröd. Gött! Sp ikvöll kanske det blir nybakt bröd med nygriljerad skinka på. Det vore inte helt fel vi får se hur långt vi hinner bara. Tänkte göra rödbetssalladen idag också!
Nu är det inte många dagar kvar till julafton och värmland, det ska bli så skönt att komma dit en sväng. Jag har nog fått tag i julklapp till lillasyster också nu, ska bara ringa mamma och kolla upp lite saker innan det inhandlas :)
Så imorn eller på torsdag blir det paketinslagning, ska försöka hitta något snyggt papper. Jag köpte ett brunt papper för några år sen som jag har haft varje år och slagit in paket med, men nu har jag iinte hittat något än. Så vi får se vad det blir. Men jag älskar att göra fina julklappar nså jag ska göra mitt bästa för att hotta något bra!
Nej nu lär jag börja baka!


Det blir inge godis idag men det är nästan lika gott :)

Kommentarer:

1 Frida:

skriven

Men oj va bra! Hehe han är nästan ikapp Liam viktmässigt nu juu:P Skönt att han är ikapp!

2 Frida:

skriven

Menar ikapp en "normalfödd" bebis, var lite för snabb :)

Kommentera här: