Fullt upp

Ja vi har verkligen haft fullt upp sista veckan :) Sen har det varit nå krångel med bloggen, så det har inte gått att lägga upp några nya blogginlägg...
I torsdags så kom mina gamla klasskamrater Ida & Louise hit! Det var verkligen roligt att se dom igen. Vi låg på gräsmattan och pratade hela dagen, härligt att prata gamla minnen. På kvällen grillade vi och åt en massa annat gott, en riktigt bra dag och kväll med andra ord! På fredagen gick vi ut på gräsmattan igen i någon timme. Det va det första soltimmarna jag fått denna sommar och vem vet det kanske inte blir så mkt mer... Vi får hoppas på att det blir fler soltimmar iaf!
Senare på fredagen så kom nästa gäng från Värmland nämligen pappa, L8, Martin, Simon & LillFilip! De hade med sig massa fina saker till Leon :) Tack till alla som skickat med presenter :)
På lördagen tog vi det lugnt på förmiddagen och åkte sen till Fårhuscafé, det var första gången för iår. Det är faktiskt jätte mysigt där tycker jag.. Massa djur och gott fika! Senare var det dags för minigolf men då stannade jag, Leon & Troya hemma och vilade. Till kvällen så gjorde jag & L8 kebab. Det var länge sen jag gjorde egen kebab men OJ så gott det är alltså. Skönt när man gör det själv också, då vet man vad det är för kött å så :) Kanske ska lägga upp receptet här för det är riktigt smaskigt!
Vi hade en jätte trevlig dag och kväll med massa underhållning från Simon, hahha.. Han kan va en av de roligaste jag känner :)
På söndag så åkte allihop hem och huset blev väldigt tomt. Det är alltid tråkigt när de åker men det är skönt att bara få vara också!
Måndag och ny vecka, vi var till BVC för att mäta å väga guldklimpen å nu väger han över 3kg och är 50cm lång. Vår lilla kille börjar verkligen bli stor nu. Shit! han blev ju en månad i söndags. Det har verkligen gått fort. På ett sätt känns det som han alltid varit hos oss men ändå tiden går fort alltså.
Jag & Leon var ute på en rask promenad på måndagen och jag höll på att inte ta mig hem, fick världens skavsår. Så jag fick ringa till Filip som fick komma med mina foppatofflor, haha! Säga vad man vill om foppatofflor men jag hade inte klarat mig utan dem den sista tiden av graviditeten och inte heller i måndags. Iaf så gick det bättre när jag fick mina tofflor så vi fortsatte vår promenad. Efter drygt 3km "powerwalkande" började jag bli helt slut... Så när jag tillslut kom hem fick jag trycka i mig en massa socker. Jag fick nog ett blodsockerfall. Det var ju varmt och jag har inte gjort en sådan ansträngning på länge och heller inte ätit så mkt under dagen. Iaf så blev det bättre och det kändes så skönt efter att man duschat, ätit och sådär. Kändes riktigt skönt att få röra på sig igen.
Igår så fixade vi en massa småsaker inne i vansbro och när vi kom hem till järna igen så fick vi äntligen tag i en tvättmaskin. Pratade lite med killarna i affären och närmsta reparatör till just vår maskin finns i Gävle!? Så då kändes det ganska onödigt att lägga ner en massa pengar på det. Så vi köpte en direkt istället! Perfekt, vi fick hem den idag och har kört en tvätt. Tyvärr försvinner ju aldrig en tvätthög och allra minst när man inte har någon tvättmaskin, haha!
Nu blev det ett långt inlägg så jag ska ge mig.
Vi har det iaf jätte bra, jag, Filip, Leon & Troya. Det är så underbart att få vara hemma tillsammans och bara ta dagen som den kommer. Leon är en riktig goding och det är så roligt att han börjar bli mer vaken på dagarna och så. Jag hoppas att han böörjar sova LITE mer på nätterna men han har faktiskt varit duktigt nu de senaste nätterna så jag hoppas det håller i sig.
Nu ska jag gå å hänga lite tvätt orkar inte göra mycket idag, har sådan fruktansvärd men skön träningsvärk i mina ben. Var vid skidstadion igår och gick i en riktig mördarbacke med barnvagnen. Även om det gör ont så är det SKÖNT!
Vi kanske drar iväg till sommarstugan nu ikväll, vi får se helt enkelt :)
Ha det bra mina vänner!
Vår Goding
Sötis
Kolla vilken underbar färg på blommorna :)

Kommentera här: