Loppisfynden...

Moster, morbror, Leon å morbror :)
Ja mina loppisfynd har inte kommit upp här än men jag har inte haft tid att sitta vid datorn just nånting. Har tänkt att de ska komma upp imorn, för just nu har jag inget batteri i kameran heller. Så då blir det lite svårt.
Iaf så är det väldigt roligt med loppis, här i Dalarna finns det jätte mycket loppisar, även under vintern faktiskt :) Jag tycker att gamla saker har en helt annan charm än nya vilket gör dom så fina :) Jag gillar att handla nya saker också, men det känns på ngt vis lite roligare med gamla man vet att det finns ngn form av historia bakom, det är lite mer "äkta" om man säger så ;)
Igår var det en riktigt regndag.. Så då passade jag på att baka både bullar å lite socker/banankaka... Alltid gött att ha lite i frysen när man får besök. Jag tog även en cykeltur (om än väldigt kort) med Troya. Hon HATAR ju när det regnar och kan då hålla sig en hel dag. Hon gör inte ifrån sig även om man släpper ut henne eller går en liten promenad. Detta är ju förstås ganska skönt på ett vis eftersom man inte behöver ut å gå ngn långpromenad, MEN det kan också sluta som det gjorde häromdagen med en liten bajshög på golvet!?! Troya bajsade aldrig inne hemma hos oss när hon var liten valp. Hon var så duktig, dock gjorde hon det hemma hos andra, hahah! Men iaf när detta hände så bestämde vi att vi måste gå en längre tur inte bara en kort promenad (oavsett om hon inte vill) när det regnar. Så det gjorde jag eller ja jag tog cykeln och hade en färdigplanerad tur i huvudet. Det slutade med att vi cyklade 500 meter innan jag vände. Troya hatar somsagt regn och med denna rädsla kommer också rädslan för de STORA vattenpölarna... Till råga på allt så är hon en aning skeptisk till själva cyklandet också. Jag var så arg och irriterad på henne så det bästa var att cykla hem igen. Vi kom iaf ut och hon gjorde både ettan å tvåan så jag lyckades med mitt uppdrag ändå :)
Senare på dagen var Filip ute med Troya å Laban på en skogspromenad. Sen på kvällen tog vi en långpromenad hela familjen då det sprack upp och blev en riktigt fin kväll trots allt regn som kommit under dagen. Så denna regndag fick hon ur sig det som fanns, haha!
Nu ska jag snart hoppa i sängen innan Leon ska ha mat igen. Det är så skönt att han har blivit lite större och orkar äta mer när han väl äter. För i början när han var så liten så åt han ungefär 1 gång i timmen på natten.. Nu har han faktiskt sovit väldigt bra senaste två veckorna. Han är uppe en gång runt 3-4 och sen en gång runt 7 så det är helt klart godkänt!! Nu ska jag mysa lite med min kära sambo innan det är dags är krypa till kojs :)
Godnatt mina vänner!
Sötaste Lillsyrran, Wilma :)

Kommentarer:

1 Frida:

skriven

Ååh ja det är lyx med många loppisar omkring sig :) Håller med om att det är spännande med historian bakom prylen! Ska bli spännande att se vad du fyndat :)



Jajjemän, han är inget litet knyte längre, tittar på bilder från när han är nyfödd och några veckor å så, så liten han var :)

Går allt bra med Leon? Äter och sover å allt det där :)

Kommentera här: