Storstädning

Igår så var jag inne nästan hela dagen, jag storstädade alla garderober. Vi har jätte många garderober och lite kläder i allihop tror jag. Det blev så för att vi hade sovrummet nere först så då hade vi kläderna i det rummet, sen flyttade vi upp en våning till det sovrummet och då följde en del kläder med men absolut inte alla. Så det har varit ett evigt letande efter kläder. Men nu jäklar, nu börjar det likna något :) Lite tråkigt att vara inne när det är så fint väder men det är då mycket skönare att ta det lugnt när man vet att det är ordning och reda.
Idag så var vi till Glatjärn en snabbis på förmiddagen. Madde & Perka ringcde och tyckte vi skulle komma dit och det var inga fler där så då hoppade vi in i bilen med Leon och båda hundarna. Men när vi kom dit var det JÄTTE mkt folk där så då kunde vi ju inte ta ut hundarna. Stannade en liten stund och var nere och kände på vattnet och lekte lite med Manfred å Ellie. Hundarna klarade sig bra trots värmen, vi stod i skuggan med allt vi kunde öppet men man vill ju inte att de ska sitta där någon lång stund iaf. Så vi åkte hem och fixxade lite mat och jag klippte Filip innan han skulle iväg och jobba. Det va iaf skönt att få lite känsla av beachen ;) Någon beachkropp har jag INTE iår, haha! Men jag tog av mig linnet ändå och visade upp mina fina mage med tigerränder på! Apropå mina så kallade Tigerränder, såg på kort häromdagen. Sista magbilden, den dagen vi åkte in till Falun, då hade jag inte en enda häftig rand. Så det gick minst sagt fort från att vara frisk till sjuk, från randfri till en tiger ;) Såg också ett annat kort när vi ligger inne i Falun. HERREGUUD hur jag såg ut, jag var verkligen GIGANTISK, mitt ansikte var så svullet så det är löjligt. Shit! Jag känner nästan inte igen mig själv. Men men det är ju skönt att se att det blir bättre iaf!
Nu håller jag på och städar lite.. Men tar en paus just nu. Både Laban, Pejla å Kira har varit här och kissat på golvet. Torkade ju upp det och städade bort det då såklart men det känns inte riktigt rent ändå på ngt vis. Så idag blir det storstädning av golven också. Nu ska de skina!! Iaf en timme eller så innan hundarna har varit ute och sedan drar med sig halva gräsmattan, hahaha! Nej nu ska jag fortsätta att polera.
Pappa, L8 och lill-Filip kommer hit idag, ROLIGT!! Är så roligt när dom kommer, de får var här hur länge och mkt de vill, gärna Mamma å hennes Järngäng också. Kanske inte samtidigt dock, fyra barn i åldern 8-13 och en bebis i samma hus i flera dagar kan bli lite väl intensivt...
Leon är skeptisk till sina nya hatt, sötisen!

Kommentera här: