Stugbesök

Igår kväll åkte vi upp till stugan. Vi köpte med oss lite gott att äta, korsordstidningar, barnvagn, vovve å en bra bok och åkte upp. Filips mamma & Pappa var redan där. Vi stekte lite hamburgare och åt tillsammans. Satt och pratade och bara tog det lugnt. Efter en lugn och trevlig kväll så var det dags för sängen. Stugan är inte JÄTTE stor men det finns två stora "rum" så vi tog det ena så vi kunde stänga om oss. Filip slocknade på några få sekunder och jag och Leon satt och mös i sängen. Sen var det dags för matning och han åt å åt å åt... Tillslut var han nöjd men då hade han lite magknip så satt å vaggade vagnen en bra stund innan han somnade. När han väl gjorde det så var jag inte jätte trött utan låg å läste lite. När jag lämnade in för kvällen så hann jag ligga ungefär en kvart innan det var matdags IGEN. Så det var bara att vakna till och ge Lillen mat. Så när klockan var strax efter halv tre kunde vi somna iaf :) Blev en lång kväll men fick iaf sova i nästan 4 timmar i sträck efter det. Sen är det ju skönt när man bara har ett barn och ingen tid att passa för då kan man ju sova igen det på morgonen.
Imorse så åkte Filip iväg med vår bil på reparation och när han kom tillbaka så var Leon mätt & glad så då tog Farmor med han på en promenad och vi låg i sängen och myste lite. Mästerkocken Filip fixade iordning lite brunch åt oss allihop sen, ägg, bacon och annat gott :) Mumsigt var det iaf!
Vår bil fick vi tillbaka när vi kom hem på byn igen. En av två saker fixade iaf, resten blir gjort nästa fredag. Visst är det kul med bilar som funkar?!
Iaf så gick det bra att var i stugan med vår Lille Leon, för han är ju vaken även när vi är hemma. Som tur är så har han ju börjat äta mer när han väl äter så då sover han ju lite längre stunder. För det värsta med sömnen är när man inte får sova mer än korta stunder, det är bättre att få sova lite längre när man väl sover tycker jag iaf!
Nu ska jag fixa med lite mat!

Kommentera här: