Äggröra och annan Röra

Tack vare allt jobb och slit jag höll på med igår så har jag haft en hel del värk. Har haft väldigt ont i mina händer och underarmar, det var värst inatt/morse, min högerhand var som ett klot :) Inte så roligt kanske men men... Sist jag var hos Barnmorsan så sa hon att jag kunde ha början till karpaltunnellsyndrom, vilket är ganska vanligt när man är gravid. Hoppas inte det blir värre bara, men det är drygt när man inte orkar ta tag i saker och knyta händerna riktigt. Är det någon som varit med om liknande problem vid graviditet? Jaja nog om det. Nu börjar jag faktiskt känna mig riktigt gravid alltså, fattar inte att jag ändå ska växa några veckor till. Shit jag kommer bli GIGANTISK, hahhaaha :) Hoppas att det inte blir för jobbigt bara. Men vår 6årsdag närmar sig ju alltmer iaf och det känns ganska UNDERBART på mer än ett sätt. Även om det ibland känns som en evighet dit... :)
Jaha idag har rörmokaren varit hit igen och vi har fått ytterligare en ny blandare, inte lika "häftig" som den första vi köpte men den var jätte fin och framförallt bättre! Så är det ngn som behöver en ny blandare, svart med två grepp så har vi en till salu, helt OANVÄND!! hör av er isåf!! Men nu har vi iaf vatten i köket så nu är dfet nära alltså. Jag skulle måla baksidan av de luckor som jag målat idag. Japp visst det är juj inte direkt svårt. Tack vare min fumlighet som jag haft i mina händer så vet jag inte riktigt hur jag lyckades men jag tappade iaf hinken med färg så allt åkte ut på golvet! Åh va glad jag blev, eller INTE! Som TUR var så hann jag måla färdigt luckorna och jag var inne i vår verkstad så det var inget som blev förstört. Dock väldigt onödigt att bara "hälla ut" 2.5 liter färg. Så det blev en riktigt röra inne i verkstaden.
Efter den röran besämde vi oss för att göra äggröra :) Åh va gott det var! Det var så länge sen jag åt det men minst lika gott som sist. När jag var liten så gjorde både mamma å pappa det ofta till frukost eller kvällsmat. Godast var det med lite färsk gräslök ovanpå. Vi har ju planterat gräslök men den har inte kommit fram än så jag fick ta av det som fanns i frysen men jätte gott var det iaf!
Så äggröra, stekt korv, en linfrömacka med messmör på och lite vattenmelon blev vår sena middag/kvällsmat! GÖTT!!
Nu ska jag återgå till min darling som är hemma hos mig ikväll, underbart!
Tack min älskling för att du ALLTID ställer upp och finns där för mig i vått & torrt! Du får mig alltid på bättre humör och får mig att känna mig trygg!

Kommentarer:

1 Jessica koivu:

skriven

Hejja=) Jag hade karpaltunnelsyndrom under graiditeten. Jag fick låna handledsskydd som ja hade under natten för att inte händerna skulle somna jag hade även känsel bortfall i fingertopparna och var svag i händerna. Tyvärr så nu efter graviditeten slutade det i inflamation i tummarna=( Så får du ont i tummarna typ lite under dom. Sök hjälp på en gång! Annars blir de som för mig och får gå med typ handledsstöd 24 timmar om dygnet i minst 4 veckor. Lätt när man har en bebis=b

Kommentera här: