Blåsigt

Jäklar vad det har blåst idag alltså. Shit! jag & Troya skulle gå ut förut och läsa tidningen och mysa lite i solväggen. Men det gick faktiskt inte. Det blåste alldeles för mycket. Tidningen gick inte att läsa å när solen gick i moln blev det jätte kallt. Troya stannade förstås kvar ett tag ute i solväggen medans jag gick in och läste både tidning och annan post. Idag sov jag riktigt länge. Det är lite ovant att aldrig sova en hel natt i sträck längre så jag får liksom tvinga mig själv kvar i sängen om jag vill sova lite längre än till 8. Så igår kväll satt jag uppe bara för att jag kanske skulle va trött imorse men så blev det inte. Va upp några gånger under natten sen vaken typ en gång i timmen från 7 nångång till 10.. Men men det är väl bra att jag får vänja mig vid det innan bebis kommer.
Annars idag så har jag fortfarande varit trött sen vi var på shoppingtur. Så jag har tagit det lugnt, iaf tills Filip kom hem. Då lagade jag mat och sen tog jag en liten tupplur på en timme?! Efter det så var dtef som att jag kom ikapp energin igen. Skönt! Under min tupplur så hade Filip slipat färdigt alla luckor, städat iorning inne i verkstaden så jag gick ut till honom och så hjälptes vi åt att måla de luckor vi har kvar. Efter ngn timme och lite fikapaus så gick vi ut på en kort promenad. Gick en liten sväng sen till fotbollsplanen alldeles intill vårt hus och kastade pinne å lekte med Troya. Det var så länge sen som jag gjorde det med henne, iaf i mer än 5 minuter. Det syntes på henne att hon tyckte det var riktigt roligt. Det känns lite drygt ibland när man vet att hon skulle behöva mer stimulans men men det fungerar inte alltid. Jag tror nog hon mår ganska bra ändå, men man får liksom dåligt samvete. Efter vår lilla lekstund så gick ut för att måla ett till lager på våra luckor. Så nu är de största luckorna färdiga, så imorn kommer de upp!! Nästa vecka kommer pappa å L8 och förhoppningsvis några Charlottenbergare till upp till oss för att hälsa på en liten sväng. Det är ju röddag nästa torsdag så de kommer redan då. Så vårt mål är att köket ska vara helt klart då!
Vi hade ju som mål att bli färdiga 1 maj, det blev vi ju inte, men det var inte så långt ifrån heller. Vi "flyttade" ju in igen för två veckor sen å luckorna skulle ju ha blivit fixade på annat håll men det blev lite körigt med det. Så det är därför som luckorna hamnade på efterkälken. Filip har iaf gjort ett jäkla jobb med slipandet på dem. Usch så drygt, men skönt att det är klart och det ska vi ALDRIG mer göra om iaf. För den dagen vi ska det då köper vi HELT nya luckor! Nu blev det mycket köksprat... :)
Måste säga att jag har tyckt att vår bebis har varit ganska så lugn i jämförelse med hur många andra beskriver hur de sparkar å rör sig å så. MEN det får jag äta upp nu! Så fort jag sätter mig stilla så rör sig hela magen! Kanske kan det bero på att det börjar bli så trångt att varje rörelse känns mer eller så har den börjat röra sig mer. Jag vet inte. I vilket fall som helst så känner jag bebis MYCKET mer och betydligt oftare än förut. Men jag längtar faktiskt till att magen ska sjunka lite så man slipper trycket i bröstet å sådär. När magen gör det så kanske man inte känner bebis lika mycket igen. Vi får väl se helt enkelt.
Förresten, va glad jag blev när jag såg att min typ äldsta vän varit inne här och kommenterat. Tänk hur det är, vi har inte setts alls mycket de senaste åren då hon inte heller bor kvar i VÄrmland utan i vår kära huvudstad, trots det så tror jag allt skulle va precis som vanligt när vi ses igen. Å man liksom längtar efter att träffa varandra på något vis :) Det är ingen som är sur för att man inte hörs eller ses så ofta för man vet ju hur svårt det är att få till det med allas olika jobb och sådär. Iaf så hoppas jag att vi skulle kunna ses snart! Skulle vara riktigt roligt! Tack för den gulliga kommentaren och hoppas allt är bra med dig gamle vän ;)

Kommentarer:

1 Jessica Koivu:

skriven

Du behöver inte ha dåligt samvete för Troya. Hon vet nog vad som är på gång=) Cero var faktiskt ganska lugn när jag var gravid. Och det säger mycket om han! Han fick inte ens komma ut på promenader dom sista månaderna.

2 Rebecka:

skriven

Vilken gosig mage du har! :) Och finaste Troya går det nog ingen nöd på! Huvudsaken är ju att de får kärlek och känner att de är en del av familjen. :) Jag vet att jag har frågat tusen gånger, men när har du BF? :)

Kommentera här: