Kosläpp å annat

Nu är vi äntligen såpass färdiga i köket att vi kan börja flytta in igen, SÅ SKÖNT! Å vi får tacka vår käre vän som hjälpt oss så mycket :) Känns riktigt skönt alltså, nu är det bara luckorna som ska bli klara, men det tar den tid det tar. Sen ska vi köpa lite nya gardiner å sådär och en bänk av något slag att ha i köket :)
Igår så blev det en låång kväll. Det var riktigt trevligt men har varit väldigt trött idag. Jag var iaf ledig igår, vilket är skönt! Filip kom hem å fick lov iväg på jobb igen efter 10 minuter, lite tråkigt men då följde jag med för man vet aldrig hur lång tid sånt tar. Vi var väl hemma efter 2 timmar igen iaf. Vi grillade kycklingfilé, majskolvar, fixade potatisgratäng, god sallad å god sås :) Det var SÅ gott och stackars Filip hade inte ätit på hela dagen å då var klockan nästan 8. När vi hade ätit kom Lina hit på besök. Hon sov över här då hon skulle iväg tidigt idag å vi skulle va hundvakt. Fick besök av filips jobbarkompis å hans polare. Vi satt i nya köket å chillade lite. När klockan var nästan halv tre la vi våra trötta skallar på kuddarna. Vilket som sagt kändes idag. Shit jag har känt mig bakis hela dagen. Sovit ungefär 2 timmar under dagen idag. Det tar på en att vara på topp samtidigt som man är gravid :) tur man får å kan vila när det blir sådana dagar.
Idag har vi också varit på kosläpp, det var jätte kul. Så fränt å se när kossorna kom ut på åkern, de sparkade och hoppade å sprang runt som galna. Tänk så skönt att få komma ut i det gröna efter en lång kall vinter. Efter det passade vi på att gå runt på gården å kika lite. Jag passade på att snacka lite med de fina små kalvarna, shit va söta de är alltså.
Resten av dagen har vi bara tagit det lugnt, hälsat på lite folk här å där.. Jag har som sagt passat på att vila. Man vet ju faktiskt inte hur det blir om några veckor med sådana saker. Det är väl bäst att passa på. Det är ju inte riktigt dags än men man vet ju aldrig heller. Vi ska försöka komma iväg nästa helg och inhandla det sista som saknas till bebisen, bla en säng :) Har sett ut en fin som vi faktiskt ska få :)
Jag skrev ju om skatteverket häromdagen! Ja visst jag skickade in alla papper de ville ha, fick ett brev i fredags från dem. I det brevet så vill de minska mina reseavdrag med närmare 44000 kronor?!?!?!! What?! De beviljar liksom 10 av mina 197 resor! Då har puckot till handläggare kollat upp tider för de allmäna kommunikationerna med NYA tidtabeller! Hur kan man göra det, de ändrar ju alltid tidtabellerna två gånger om året. Jag gjorde en massa efterforskningar igår och fick tag i tidtabeller som gällde under den tiden som jag jobbade där. Så jag ska ringa henne klockan 9 på måndag morgon och tala om detta :) Åh va less jag blir sånt alltså!!
Nu ska vi fortsätta mysa lite, kikar lite på Eurovision emellanåt å just nu går det bra för Sverige å Eric Saade :)
Första kossorna :)
SÖTA

Kommentera här: