Tävling å kort dag

Kan ju börja med att skriva om en liten tävling som jag är med i, det är en jätte söt ljusstake eller annan typ av söt liten hylla. Man kan iaf ha ett ljus, eller en blomma eller någon annan fin inredningsdetalj som behöver en liten hylla att stå på :) Det är en vän till mig som är väldigt kreativ när det gäller allt från vanligt pyssel till golvläggning och att sy egna kläder :) Hon är jätte duktig!
Här är länken till tävlingen iaf. Hon drar en vinnare imorn
http://aimay.blogg.se/2011/may/tavling.html
Jag har gjort en kortdag idag på jobbet. Kom hem alldeles nyss så det blev inte många timmar gjorda. Men det gör inget, bra att det inte är stressigt iaf :) Jag jobbar ju bara halvtid också så jag förlorar inte så många timmar. Nu är det så också att vi är nästan färdiga med ALLA deklarationer. Både jag & Lizzie hade inte räknat med att det skulle gå så bra. Jag trodde inte att jag skulle lära mig deklarationerna så fort ändå. Men det är ju skoj att man är bättre på något än vad man trodde. Så vi får väl se hur mkt jobbande det blir framöver. Jag ska då vara "ledig" en månad innan bebis kommer så det blir ju jobb i högst två veckor till! Å under de två veckorna är det några röda dagar, barnmorskebesök, föräldragrupp å min brors student. Så det är inte så många jobbdagar kvar! Häftigt på ngt vis tycker jag!
Tack för de uppmuntrande orden angående Troya också :) Känns skönt att höra!
Som tur är så är ju Troya en väldigt bekväm hund och kräver inte mycket fast än att hon behöver det. Hon är väldigt lättsam att ha att göra med. Hon ligger mer än gärna i soffan/sängen/buren/bädden eller någon annastans där det är mjukt å skönt eller för den delen ute i solen när vädret tillåter. Sen får man ju ta att hon blir lite knäpp emellanåt, det blir vi ju allihop när man inte får utlopp för energin man har. Jag tror också som en vän påpekade att hon känner på sig att något är på gång :)

Kommentarer:

1 Helena:

skriven

Kul att hitta blogg med boxer i ;) Lycka till med smått framöver :)

Kommentera här: