tvättmaskin & kamin

Till min stora glädje (NOT) så brann tvättmaskinen upp här nu alldeles nyss... Idag som vi skulle tvätta alla bebiskläder å så, men men.... Vi som hade tänkt att tvätta alla bebiskläder å sådär men får väl lösa det på ngt vis. Som tur är så får jag ju pengar från skatteverket trots allt, å de komma under vecka 23 så man får väl ta utav dom då. Tråkiga pengar alltså, men en tvättmaskin lär man ju ha. Det tråkiga är ju att den inte är mer än 4 år och när vi köpte huset så stod det en tvättmaskin inne på toan. De frågade om vi ville ha kvar den å då sa vi att vi hade en så de tog med sig den... Typiskt.. Jaja nu är det som det är :)
Vi var på auktion förut å kollade på en kamin. Den var jätte fin, gammal men helt oanvänd. Det är ju ganska dåligt väder, kallt faktiskt.. Jag åkte hem för det blev helt enkelt kallt och sen blev det drygt att stå. Det var tur att jag gjorde det för Filip är fortfarande kvar, efter 2 timmar... Han ringde nyss och trodde att de snart skulle komma till kaminen. Tror att den skulle passa bra i vårt kök faktiskt. Vi har ju kört på med lite gammaldags stil där så den skulle nog göra sig fin där :) Förresten så är köket HELT klart :) Vi ska piffa till det lite idag med lite möbler, å annat fint som gör att det blir mysigt :)
Jag uppdaterar mer sen.. Håll tummarna för att vi får kaminen nu också!

Kommentera här: