Värme & trädgårdsarbete

Idag har det varit supervarmt ute, skönt alltså :) Även om jag är väldigt mycket tjockare nu än vad jag brukar vara på sommaren så är det skönt ändå. Det är himla drygt ibland men man behöver ju inte vara i solen hela tiden. Det som är lite jobbigt är att jag sväller lite mer i både händer, ben å fötter. Svullnaden lägger sig oftast direkt om jag lägger upp benen högt, så det är ju bra :) Hoppas bara att man inte tycker det är för jobbigt om en månad ungefär. Iaf så har jag uträttat en massa arbete idag. Jag har rensat rabatten på framsidan ordentligt, hela dagen typ.
Det hände en annorlunda och lite otippad grej när jag satt där och rensade rabatten. Troya ligger en liten bit ifrån mig och så helt plötsligt kommer det en sork(?!!??) inspringandes på gräsmattan bredvid oss. Troya fick syn på den och stack efter. Jag sprang efter för jag ville inte att hon skulle äta upp den eller ngt. Iaf så släckte hon det lilla sorklivet men jag hindrade henne från att äta den. Hon har riktig jaktinstinkt den där Troyan :) Hon tyckte iaf att det var jätte kul å spännande att jaga å leka med den lilla råttan!!
Jag har också målat två skåpluckor idag, känns skönt att ha målat några iaf.
Vi försökte oss även på en promenad förut, det var väldigt varmt och jag är ganska stel i ryggen efter mitt trädgårdsarbetande och styrketränande.
Jag och troya har haft detten jätte bra dag iaf, även fast vi varit HELT ensamma :) Kära Filip jobbar ju kväll i kväll.
Igår så spenderades större delen av dagen också utomhus. Perka med barn var här. Så vi var ute en massa och de stora grabbarna gjorde lite i köket. Nu sitter bänkskivorna å diskhon på plats. Det är bara att invänta rörmokaren igen. Han var hit idag men den blandaren vi köpt är inte godkänd att använda tillsmmans med diskmaskin, så vi måste ha en annan blandare. Känns kul att man köpt en som man gillar och betalat för å så måste man ha tag i en annan som inte är lika fin och en aning dyrare än den andra. Men men ska man göra nånting så är det väl bäst att göra det ordentligt!! Det blev iaf skitbra med diskhon å bänskivorna. Nu är det bara kakel, vatten å luckorna kvar. Så på torsdag när rörmokaren kommer kan vi flytta in på riktigt igen, skönt :)
Min kusin fick bebis i fredags också, roligt :) Hon fick en liten tjej! Skönt att allt är klar och att det har gått bra!
Nu längtar jag verkligen efter våran bebis, jätte mycket tillochmed! Känns som tiden står stilla typ! Tänk vad många som tycker en massa när man är gravid, det gjorde väl jag också innan jag själv blev gravid. En del tycker att jag ser ut som att jag ska spricka, en del tycker att jag är liten och några säger faktiskt ingenting. Det är väl så när man är gravid. Men visst är det konstigt att man får kommentera hur mycket man vill till och om en gravid kvinna?! Eller är det jag som är konstig. Jag gör/gjorde också det men inte så att man är taskig. DEt är ju inte så kul att höra att man ser ut som att man ska spricka eller så. Jag menar bara att man kan säga saker på olika vis. Det hörs ju på en person när den är snäll eller bara elak! Jaja nog om detta, det finns så himla många snälla och glada människor så man behöver inte lägga tid å energi på andra :)
Nu ska jag slänga mig i duschen och sen sova, skönt! Jag kommer nog ha träningsvärk imorgon, men dte är skönt ;)
Vi fick lov att provmöblera igår :)

Kommentera här: