ÄNTLIGEN

Nu äntligen har vi fått vår nya dator :) Den verkar väldigt bra än så länge, mkt smidigare än vår förra. Och stora tangenter, plus siffror på sidan, det gillar jag asmycket!! Nu ska vi bara åka över med datorn till vår kompis som har vår gamla och lägga över alla bilder och sådär! Det känns riktigt gött faktiskt! Så nu kommer bloggandet komma igång igen.
Igår var vi på BVC, det var dags för läkarundersökning och sprutor igen. Läkaren var jätte nöjd med vår lilla tjockis. Hon sa att han är som en "vanlig" bebis nu, SKÖNT! När Leon föddes vägde han 2413 g och var 45 lång, igår var vägde han 7300g och 65 lång. Han har ju varit längre än han varit tjock ända tills nu. Nu är han faktiskt lite tjockare :) Men han är uppe på "normalkurvorna" nu iaf! Bra jobbat Lillgrabben :)
Iaf så gick det lite bättre med sprutorna nu än sist, han skrek inte alls lika mycket och när vi kom hem så sov han nästan 3 timmar, det brukar han aldrig göra. Sen åkte vi hem till hans farmor och farfar och han var nöjd och glad lite sliten men men. Sen åkte vi hem och fixade lite kvällsmat till både mig och lillen. Han somnade runt 9 och vaknade vid 11 och var jätte ledsen och hade feber. Då fick han en alvedon och lite välling så han blev ganska fort nöjd ändå. Men natten fortsatte tyvärr inte lika lugnt han var vaken FLERA gånger och var ledsen. Typiskt att Filip inte var hemma inatt också, så denna dag har varit som en dimma. Tillråga på allt fick Leon tag i mitt halsband och ryckte sönder det, men jag hoppas det går att laga iaf. Jag tog med mig honom och Troya och åkte på en biltur runt halva kommunen, vilket var skönt då han alltid somnar när vi åker bil. Sen när Filip kom hem så la jag mig på soffan, somnade aldrig men fick ligga och vila en BRA stund så det känns skönt. Skönt att inte dessa jäkla sprutor ska tas igen förrän han är ett år!
Nu ska vi fortsätta med lite sysslor här hemma. Men vi hörs snart igen :)

Leon på Mopsparty häromdagen :)

Kommentera här: