Chiliwokad Kyckling

Idag har vi avnjutit en god lunch bestående av Fisk i Folie och en god middag, Chiliwokad Kyckling. Här kommer kycklingreceptet!
250g Kycklingfilé
500g Wokgrönsaker
1 Röd Lök
5msk Sweet Chilisås
1msk Fisksås
2st Lime
1msk Råsocker
200g okokta äggnudlar
Strimla kycklingen och bryn den. Krydda med salt, paprika, chili, ingefära eller något annat som faller er i smaken. Klyfta löken och blanda i wokgrönsakerna och löken och låt det steka tills det är nästan klart.
Blanda ner Chilisåsen, Fisksåsen, Råsockret, Saften från limen och nudlarna. Nudlarna kokar ni enligt anvisning och klipp gärna ner nudlarna i woken annars kan det bli lite för "tjockt"!
Detta är jättegott och det går väldigt fort att göra det. Jag hann laga maten och äta den och Leon underhöll sig själv under hela tiden. Det är bra mat för en småbarnsförälder eller för den som har bråttom!
Nästan klart, blanda nudlarna ordentligt med grönsakerna och kycklingen.
Sen kan jag tilläga att det är ganska nyttigt så man kan äta med gott samvete :) Receptet är för ungefär 4-5 portioner.
Nu ska jag alldeles strax dra i mig en liten smoothie!
Dagen idag har varit ganska så lugn och skön. Jag har städat och ordnat med tvätten. Sen fick jag lite extra städning då Pejla har använt sista mattan i hallen som toalett! så nu lär jag då köpa en ny skurmopp för den luktar kiss. Inte trevligt direkt. Men men förstår inte varför hon kissar inne, är ändå ute var 4e timme och det borde hon ju orka hålla sig. Men hon saknar säkert Matte och Husse. Det gör jag med faktiskt. Ska bli skönt och skoj att ha dom här hemma igen. Dom kommer hem imorn natt, kommer till Borlänge klockan 1 så vi lär ju inte se dom förrän tidigast lördag. Så ska det bli roligt att höra vad de har gjort och sett! Så snart har vi alla nära och kära hemma igen, nästa onsdag kommer svärföräldrarna hem efter 2veckor i solen.
Vi tog en promenad förut idag för att hämta posten hos just svärföräldrarna. Det går faktiskt bättre på promenaderna nu, men både jag och Pejla har väl vant oss vid varandra nu MEN återigen hur F*N kör folk?! Jag blir riktigt sur snart. Jag stannar till vid vägkanten när det kommer en bil för att man inte ska vara "ivägen" men ändå håller de på och köra över en. Dom lär väl för F*N se att man står där med barnvagn och två hundar som sitter snällt i diket, eller? Och om de inte ser så borde man då inte ha något KÖRKORT!
Nu smoothie och invänta min man!

Kommentarer:

1 Vikky:

skriven

Ja men det lätt gött det med ju!

Jag skulle aldrig klara diet eller godisförbud, är världens godisråtta haha.



Ja vi kommer i morogn efter att Sebastian slutat skolan. :)

2 Frida:

skriven

Ja det var jag, konstigt att alla uppgifter försvann:/



Jag håller med dig om att få föda normalt, fast det går lite upp och ner, vore ju en häftig upplevelse men ibland känns det skönt att man slapp :P



Åh haha ja det gjorde vi nog ja! Jättestolta liksom haha :) Kan sakna Stjernetiden ibland btw, var 3 härliga år där! Trivdes du bra?

Va kul att du gillar att läsa om gamla minnen, tycker som du att det är kul att skriva om såna speciella saker ibland så man kommer ihåg dom :)

3 TINA:

skriven

Hej :) Följa varandra vi bloglovin? Följ mig http://www.bloglovin.com/en/blog/3051244/tinanjse där så börjar jag följa dig direkt! :)

4 M*:

skriven

- mums :)!

5 En lagom ung mamma:

skriven

Ser gott ut!

6 Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen:

skriven

Mums! Så gott :)

Kommentera här: