Härlig helg

Nu är snart denna helg slut också. Men det har varit en mycket bra och skön helg.
Igår hade vi fullt upp hela dagen! Det blev inget gym för mig då hela familjen sov tills hon var nästan 10 så det var nog behövligt. Leon har sovit lite halvbra senaste veckan, tänderna spökar ju fortfarande. Hoppas han sover skönt inatt iaf! Vi städade och pysslade hela dagen, lagade mat och tog en promenad i blåsvädret. Vi hann med en liten fika hos svärföräldrarna! Lite senare kom Lina hit och vi gjorde Chiliburgare som faktiskt blev jättegoda. Sen såg vi på en film och jag satt och målade under tiden. Har köpt lite gamla krukor och sen har jag en gammal hylla som har stått och samlat damm ett tag i väntan på ommålning. Så krukorna blev fina och hyllan ska få sig en omgång till. Sen fixade jag det sista på min adventsljusstake. Har alltid gjort "klassiska" stakar förut med vanliga ljus men iår blev det en med blockljus och lite annat. Sen har jag gjort en liten "lampa". Försökte ta kort på den förut men blev inge bra ska testa imorn igen!
Idag har vi varit på julskyltning. Det var jätte mysigt, lite tomt utan min käre sambo. Men han jobbar idag så. Det var roligt ändå. Jag köpte tre fina Julstjärnor, det var allt. De blev så fina i mina nygamla krukor. Nu har första snön kommit också så nu börjar verkligen julkänslorna smyga sig på. Underbart! Jag älskar Julen! Från första advent till sista december än nog den mysigaste tiden på året och ännu mysigare nu iår när vi har vår lilla prins också :)
Imorgon har vi inte mycket planerat det blir väl att skrota runt lite härhemma och fortsätta pyssla lite. Det är så roligt med jul för då har man liksom något att pyssla med varje dag, jag skulle vilja göra en dörrkrans. Men jag lär ha lite ris isåf, får se om vi tar en liten tur i skogen imorn.
Såhär ser vår fina stake ut. Ståltråd, tallris, lite röda "bär", ståltråd, ett rött band och en gammal sockerkaksform :)

Kommentarer:

1 Jessica:

skriven

Hör av dig om du vill ah sällskap i skogen. Jag skulle behöva massa granris och funderar oxå på att göra en dörrkrans av enris=)

Kommentera här: