Inredning

Åh vad jag önskar att jag hade massa massa pengar! Då skulle jag handla ihjäl mig på inredningsprylar. Kläder och annat i all ära men inredningsprylar ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Jag tycker ju också om  att göra egen inredning vilket är betydligt billigare. Ett annat tips för billigare inredning är att handla second hand, loppisar eller auktioner. Ibland är det ju INTE billigare på loppisar och auktioner men allt som oftast kan man då göra något fynd. Jag ÄLSKAR verkligen gamla prylar finns inget bättre. Det allra roligaste är när man gör ett RIKTIGT fynd, två av de bästa fynden jag gjort är min gamla MARGARINlåda för 20kr och en gammal symaskin för 100lappen. Symaskinen köpte jag i somras på auktion och den står fortfarande i ladan för jag har inte kommit på hur jag ska fixa den. Huvudsaken är att den finns i min ägo iaf! Den är iaf i väldigt bra skick och väldigt fin!
Margarinlådan har vi som vedlåda i köket. Dock är det inte alltid dyrt med nya inredningsprylar heller men det finns ju så mycket som jag skulle vilja ha och då blir det dyrt. Men jag har ju tänkt att vi ska bo i detta hus ett antal år så då behöver inte allt vara "klart" direkt. Så jag brukar köpa något litet varje månad och är det något dyrare så får jag kanske lägga undan lite innan jag kan köpa det. På det viset så får jag mina prylar utan att bli ruinerad. Nu blir jag långsamt ruinerad och det fungerar betydligt bättre, iaf när man är mammaledig. Man blir ju inte direkt fet på den lönen :)
Jag har somsagt mina favoriter när det gäller inredning
- Hjärtats Rum, en butik här i Dala-Järna som har mycket fint
http://hjartatsrum.se/ Gå in och kolla! Även Webbutik!
- Ljuvali, en webbutik som har massa fint, där mina ljuslyktor är ifrån
http://www.ljuvali.se/
Jag har många favoriter men detta är två av dem!
Dessa fina saker är från Ljuvali! Älskar ljuslyktorna och vispskålen har jag själv hemma :)
Från Hjärtats Rum har jag väldigt mycket saker. Butiken ligger ju väldigt lägligt bredvid Hemköp och på hemköp är man ju någon gång i veckan! Men jag har satt ett litet köpstopp på mig själv nu. Detta stopp gäller iaf året ut. Vi får väl hoppas att jag kan hålla det ;)
Idag har jag gjort en beställning från MeAndI. De har så fina kläder och igår hade Rebecka party så då fick jag beställa lite. Kul också när de mesta var kampanjpris. Är ju lite dyrare än H&M och liknande men det är VÄLDIGT bra kvalité. Så när de är kampanj kan man ju passa på :)
Nej godnatt mina vänner. Vi sover på soffan inatt då lilla Troya troligen är magsjuk. Hon har diarré och har kräkts en gång idag, stackars liten. Så därför blir det soffan så det är nära ut och så vi kan höra om hon är vid dörren! Hoppas det går bra inatt, för allas skull. Inte alls roligt när djuren är sjuka. Troya har ju i princip ALDRIG varit sjuk, så det är lite ovant!
- Mina fina fina vovve

Kommentarer:

1 Maria - mamma till Liam ☆:

skriven

skönt att veta att mina fingrar fortfarande kan bli smalare igen :)

2 Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag:

skriven

Det önskar jag med. Det finns så mycket fint att shoppa.

3 issa - tjejrappare och låtskrivare:

skriven

hej allt bra hos dig? kram:D

Kommentera här: