Lista

Kan inte sova så jag snor en lista som jag sett i flera av bloggarna jag läser
När fick du reda på att du var gravid? 1 November 2010
Var bebisen planerad? Både och
Mådde du illa mycket? Jag mådde väldigt illa av vissa lukter men inte så jag kräktes
Hur blev ditt hår? Växte som ogräs
Hade du mycket halsbränna? Ja väldigt mycket
Grät du för ingenting? Ja
Var du känslig? Absolut
Vad gillade du för mat? Det mesta
När kände du bebisens första sparkar? Första gången som jag var helt säker på det, var nog i vecka 21-22
Var du ofta orolig? Ja
När började du läcka bröstmjölk? Jag minns inte riktigt men det var ganska tidigt
Samlade du gravidtidningar & böcker? Nej inte en ENDA. Jag fick en bok på MVC
Sparkade bebisen mycket? Ja det gjorde han
Fick du bristningar? Japp och jag är en stolt TigerMamma ;)
Blödde du någon gång? Nej
Levde du på som vanligt? Ja i princip
Hur gammal var du när du blev gravid? 24
Hur tog dina föräldrar det? Dom tyckte det var jättekul
Hur tog din partner det? Han blev jätteglad
Vart bodde ni? I Noret, i en lägenhet
Hur ofta gick du till MVC? I början var det inte så ofta men sista 6-7 veckorna var det en gång i veckan
Hur många ultraljud gjorde du? Ett
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Att allt skulle gå bra och att det skulle gå relativt snabbt
Hur började förlossningen? Den startade med en massa dropp och annat
Hur många timmar tog förlossningen? Det tog 4 minuter att få ut honom och 40min att sy ihop allt
Födde du vaginalt eller kejsarsnitt? Det blev ett akut kejsarsnitt
Hur mkt var du öppen när du kom in? Inget
Vilken smärtlindring tog du? Ryggmärgsbedövning
Hur lång tid tog det att krysta ut bebis? Jag kom aldrig så långt
Blev det komplikationer? Ja, jag fick havandeskapsförgiftning och var inskriven i drygt en vecka sen blev det vård på neonatalavdelningen.
Fick du sy? Ja, väldigt mycket
Vad tyckte du var jobbigast? Att det blev så akut
Var du rädd för något? Ja! Rädd att vår fine son inte var "färdig" i magen och att jag skulle bli ännu mer sjuk
Skrek du? Ja det gjorde jag, mest för att jag var rädd och varm
Hur många var inne i förlossningsrummet? Oj, vet inte. Ett barnläkarteam på 5, ett operationsteam på 6, barnmorsketeamet på 3, en massa undersköterskor och Filip
Hade du någon nära med dig? Ja min Filip
Hur var vikt och längd på bebis? 2413g & 45 cm
Ögonfärg? Blå
Hårfärg? Mörkt, nästan svart
Ammade du? Ja
Ammar du nu? Nej
Hur gammal är bebis? Ett halvår nästa lördag 
Vad tyckte du om förlossningen? Det var jobbigt
Vilken vecka födde du i? 34+5
Vill du ha en till? Ja....
Planerar ni ett till? NEJ!
När kommer andra barnet? Det är det ingen som vet
Hur är ert förhållande nu? Vi har ett underbart förhållande och Filip är den bästa pappan!

Kommentarer:

1 Helena:

skriven

Ville bara säga att jag brukar läsa din blogg men är dålig på att kommenterar :)

2 ELIN:

skriven

Killar med barnvagn är något extra :) jag har inga barn själv men det är fint när pojkvännen kör vagnen när mina systrdöttrar sitter i

3 Millah - nybliven mamma till Amilia ♥:

skriven

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

4 Frida:

skriven

Mmm lät gott det du! :) Vi valde att laga datorn ändå och inte köpa en ny, så den är som nu, inga kort kvar :( Kul att du är nöjd med eran nya!



Kul att läsa din lista, min är ju liknande på vissa punkter iaf :)

5 Lucas Gustavsson:

skriven

Gå in i min blogg och tävla om en HALSRING. Skitsnygg! Om du har lust :)

Kommentera här: