Smoothie

Denna goda och fina smoothie slank ner i min mage tidigare ikväll. Det var första gången jag gjorde det faktiskt, men det var riktigt gott!
Jag hade
2 dl turkisk yoghurt
2 dl lättmjölk
1 dl blåbär
1 dl hallon
1 tsk vaniljsocker
och sen ner i assistenten. Detta är för 2 eller 3 portioner! Så nu står det en i kylen till min man som är påväg hem från jobbet!
Annars så funkar min matsedel jättebra hitills. God mat igår och god mat idag! Det är så att jag längtar tills nästa gång vi ska laga mat. Jag tänkte att jag skulle lägga upp lite mer recept här ifall det finns intresse för det. En dagens lunch eller middag och kanske några små mellanmål som denna smoothie. Jag tycker ju att det är jätte roligt och laga mat och provar och experimenterar mycket när jag lagar mat. Jag ska bara bli bättre på att ta bilder på maten med min kamera och inte bara min telefon. Det blir ju inte så jätte bra bilder med den, iaf inte inomhus så. Dock så är den faktiskt riktigt bra utomhus men jag är ju inne när jag lagar mat :)
Iaf så har jag tömt kameran och telefonen på bilder idag så jag tänkte slänga upp några godbitar nu.
Lilla Leon, fina prylar i vårt vardagsrum och lilla Troya :)

Kommentera här: