Thailändsk älg?

Ja nu står det en annorlunda älg i ugnen. Tänkte prova lite nytt. Så jag har skurit älgkött i skivor och brynt dem i lite chili, vitlök, ingefära. Sen har jag stekt bacon och lök. Så la jag köttet i en ugnsfast form på med bacon och lök, river över lite vitlök. Vispar ihop vanlig creme fraice och kokosmjölk och har på. Till det blir det potatis av något slag tror jag.
Vi får se hur det blir. Kanske blir en flopp. Men jag tycker om att experimentera när det gäller matlagning och bakning. Det brukar gå bra iaf!
Leon har fått lite middag redan, en gröttallrik och en hel banan. Han är helt tokig i det alltså. Nu lär jag byta kläder på honom igen. Vi ska iväg till Vansbro och möta upp Filip där, Filip ska inhandla ett par nya inneskor och sen ska jag dra med honom till färgaffären :)
Efter det ska vi provsmaka älgen :)
Hiss eller Diss?

Kommentarer:

1 JOHANNATY:

skriven

tack så mycket för din fina kommentar och att du dela med dig av dina tankar :)

2 Frida:

skriven

Ja det var jättelyxigt! :) Och idag har vi träningsvärk i ben och rumpa men det är som sagt GÖTT ;D



Vi ska också äta älg ikväll, det är också lite lyx med sånt fint kött :)

Kommentera här: