4 dagar kvar

4 dagar kvar till dopet... Åh jag känner mig så stressad på något vis. Idag har jag plockat lite i vår tvättstuga som mer eller mindre är KAOS. Det är alldeles för mycket plats där inne så det blir att det ligger ren tvätt på ett ställe, sen hänger det en massa blöt tvätt och så ligger det en massa smustig tvätt.. Det är tvätt å kläder precis överallt. Men jag börjar se en ljusning iaf.
På förmiddagen idag kom Madde förbi med mina ljus och mitt nya ljusfat, det var jätte fint och ljusen luktade jätte gott. Perfekt nu i höstmörkret.
Såhär ser fatet ut, dock inget sådant ljus. Jag gillar det som tusan iaf, man kan ju både blockljus och värmeljus på det också.
När Madde hade åkt kom kära Svärmor hit en vända. Hon ville ha receptet på soppan som vi ska på dopet. Hon ska göra för 10personer så slipper vi göra allt iaf. Vi kommer väl göra för 50 personer. Shit....
Sen har jag nog bestämt mig för en tårta som jag ska göra, det blir en chokladtårta tror jag!
När jag var uppe och hängde tvätt som kom Madde igen, då med sina två godingar Manfred och Ellie. Manfred ville leka med Malin hade han sagt. Så söt. När han kom innanför dörren så sa han - Malin, jag tycker om dig.. Åhh, jag blev lite tårögd nästan, godingen.
Nu vilar vi lite efter maten sen ska jag upp på byn och kolla på lite saker inför dopet! Idag premiärade vi på vårt älgkött... Mmm så gott, det blev en köttfärssås och den satt som den skulle!
Nu ska jag fortsätta uppe i kaoset :)

Kommentarer:

1 Frida:

skriven

Förstår att det känns pirrigt! :) Men det kommer säkert gå jättebra, kul med sång då! Blir väldigt personligt då!

Ja det var jättekul att komma ut båda två, det behöver man faktiskt då och då och vårda varandra också :)

2 Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥:

skriven

Det är så mysigt med tända ljus nu på hösten :)

Kommentera här: