Återigen

Återigen denna vecka sitter jag och inväntar min man, men nu har han inte jobbat han har varit på match. Tyvärr fick de stryk men men man kan inte alltid vara på topp! Nästa helg kanske jag ska hoppa in som coach på matchen, vi får se. Allt beror på lillen, om vi har ngn barnvakt eller liknande. Hursomhelst så kommer vi nog följa med på matchen iaf, den är i Malung så det är ju inte långt dit :)
Idag har det varit en bra dag iaf.
Började med sovmorgon för mig, Filip tog Leon och hundarna imorse så det var riktigt gött. Sen på fredagar så börjar Filip tidigare, istället för 2 så börjar han 11. Så vi hann inte se varandra så mycket innan det var dags för jobb. Sen tog jag med Leon och dogsen och åkte till svärisarna, lämnade kvar lillen där och drog mot Vansbro och gymmet. Idag ville Jessica haka på så det var ju roligt att slippa åka dit själv. Även om man är i sin egen lilla värld när man pressar på crossen. Gick riktigt bra idag faktiskt, vågen pekade FAKTISKT neråt också sen sist. Så det var riktigt kul! Sen har jag märkt att min mage också blir lite trött efter ett rejält kondispass. Inte av träningsvärk men av annan åkomma om man säger så, utan att avslöja för mkt. Men jag har hört att det är ganska vanligt när man tar ut kroppen. Så nu hoppas jag på lite skön träningsvärk imorn :) Man mår verkligen bra när man får röra på sig alltså. Det är riktigt gött å känna att man orkar. Även om jag aldrig tidigare har vägt såhär mycket så var det väldigt länge sedan jag var i såhär bra form. Och det är ju ändå det som är huvudsaken, att man MÅR bra och att man känner att man orkar MER.
Sen blev det inte mycket mer gjort denna kväll. Har tagit det lugnt och varit med min son. Vi kollade Idol och hade lite fredagsmys. Han är så rolig nu Leon. Han tror att han kan sitta, men det kan han ju inte riktigt. Men kul att han tror det och försöker iaf. Han älskar att sitta/stå i gåstolen alltså, den är riktigt spännande alltså. Och nu ikväll så har han verkligen underhållit mig fast på ett bra sätt. Han har pratat, skrattat, sprattlat och grejat. Så jag har inte hunnit med mycket mer än att kolla på honom.
MEn åh måste berätta en sak. Jag skulle ge Leon en flaska mat nu på kvällen innan sängdags. Vi satt i soffan, han låg på en kudde och åt. Han håller ju  mer eller mindre i flaskan själv nu, (iaf när han ligger). Men iaf så efter typ 2 minuter så var halva flaskan tömd!? Va tänkte jag, hur fort äter du? Men jag tänkte att det måste läcka någonstans men jag såg inget. Men lyfte upp honom för att kolla. JOvisst det hade läckt en massa ersättning rakt ner i soffkudden och halva Leons rygg. Jättekul! Blött och kladdig bebis och blött och kladdig soffa. Så det var bara att springa och hämta ny pyjamas fixa lite mer mat och försöka få bort det värsta i soffan! Vilken klant jag är. Men men det gick bra iaf och jag tror att soffan klarade sig ganska bra iaf.
Nu kommer snart min gubbe hem då blir det iaf lite fredagsmys, är ju trots allt 50 minuter kvar av fredagen.
Imorn blir det nog en liten shoppingtur till Borlänge :)
Kolla vilken mysig valpbild jag hittade i arkivet :)

Kommentarer:

1 therese:

skriven

ååååh saknar när dom var valp..

2 Elin ♥ Albins Mamma:

skriven

Ah just ja :) Men det är ju prematur ändå :)



Tack!

Sjukt kul att inreda bebisrum ju :)

3 MISS ALICIA:

skriven

Hej!



Var gärna med i nätbutiken Miss Alicias tävling, där ett fint armband lottas ut. Allt du behöver göra är att gilla vår Facebooksida och lämna en kommentar om att du är med!



Här hittar du facebooksidan: http://www.facebook.com/pages/Miss-Alicia/118723208236702



Lycka till!



Vänliga hälsningar,

www.missalicia.se

4 Frida:

skriven

Näääej va drygt med ersättning överallt då!

Ja det är faktiskt jätteskönt att han accepterat både flaska o välling! Underlättar en hel del ändå ju! Hoppas du haft en bra helg!

Kommentera här: