Fantastisk Helg

Ojoj jag vet inte hur jag ska kunna beskriva denna helg. Den har varit helt underbar. VERKLIGEN!
På lördag var det ju dags för dop. Jag gick upp 8 och gjorde klar den sista städningen här hemma. Sen kom Filip upp och vi fixade lite tillsammans. När klockan var halv 10 så fick lov att gå och väcka Leon. Vi hade ju lokalen från 9. Så han kom upp och var superglad. Vi gjorde oss iordning, tog med vår ihopvikbara badbalja och massa annat och lämnade av Leon hos Farmor. Så åkte jag och Filip till församlingshemmet och började duka och fixa. Min idé om dukning fick skrotas då inte ens hälften av gästerna skulle få plats då. Men det blev bra ändå :)Allt gick jätte smidigt och vi var färdiga på under två timmar.
Sen åkte vi på Hemköp och köpte dricka och lite annat som saknades. Sen åkte vi och hämtade alla tårtor och soppan.
Sen hämtade vi Leon som var nybadad och fin :) Mamma, mina syskon och min Mormor följde med oss hem då de redan var på plats. Väl hemma gjorde vi oss iordning och grejade. Åkte iväg till kyrkan och jag blev jätte nervös. Alldeles varm, svettig och flammig i ansiktet kom vi till kyrkan. Träffade Prästen och klädde på Lillprinsen.
Sen stod vi där längst bak, och kantorn började spela. Vad han spela minns jag inte men det var väldigt fint och jag blev så rörd av alla människor som kommit för Leons skull så jag började gråta. Väl där framme var det dags för första psalmen, och då gick min Faster och Kusin upp och sjöng. Vi andra sjöng bara i refrängen, då var jag också så rörd så jag kunde inte sjunga. Jag visste inte att de skulle sjunga. Sen gick allt som smort, Leon var lugn och nöjd hela tiden. Inte ett knysst sa han och han spydde INTE ner sig, helt otroligt! Sen sista låten sjöng min Faster och Joel, hennes svärson, spelade gitarr en låt av Cornelis Vreeswijk. Den var verkligen jätte fin och det kom några till tårar. Sen var allt klart och det togs en massa bilder :)
Inne i församlingshemmet gick allt väldigt bra tack vare alla underbara människor som bara ställer sig i köket och hjälper till, TACK så mycket :)
Jag var sa rädd att inte soppan skulle räcka men det gjorde den ju, fast det var inte mer än typ en portion kvar, tårorna och allt annat fika räckte också. Sen fick Leon SÅ fina presenter av allihop! TACK till alla för att ni ville komma, för alla fina presenter och för att alla var så underbara och hjälpte till med allt. Vilka fina människor som finns rutom oss, både vänner och famillj!
Finaste Leon :)
Underbar dag!

Kommentarer:

1 Frida:

skriven

Ååh ser jättefint ut!! Skönt att allt gick bra, bra gjort! :)



Ja det är inte lätt med gardiner, antingen är de för långa eller för korta hihi... Kolla på Coop du ;)

Jasså ser er trapp likadan ut, heltäckningsmatta är väl inte så hett kanske, men det blir nog halkigt utan den tror jag...

Kommentera här: