Klent

Ja jag ber om ursäkt för klen uppdatering men på helgerna blir det lätt datafritt faktiskt. Kollar lite bloggar och facebook och annat med mobilen men datorn får oftast vila. Vilket är ganska skönt också.
Igår åkte vi iaf till Borlänge en vända, Marcus hängde också med. Jag fick tag i en vinterjacka som jag blev riktigt nöjd med och Leon fick en vinteroverall. Blev så fundersam när vi väl hittade en som vi tyckte om, vilken storlek vi skulle ta. Nu har han börjat använda 68, dock kan han ha vissa saker i 62 fortfarande men det är inte mycket. Iaf så köpte vi en i storlek 74. Vintern är ju trotsallt väldigt lång och han kommer ju inte hinna lära sig att gå under den här vintern iaf :) Köpte lite annat smått och gott också. På Lindex köpte vi overallen, en "Onepice" eller en vanlig overall till Lillen, massa trosor, en bh, nagellack och då fick jag 200 i rabatt så allt gick på 600 :) RIktigt gött, fick nästan allt alltså onepiece, bh, trosor och nagellack för 200! Sen köpte jag mig ÄNTLIGEN en NY sportbh! Ska bli skönt! Skulle ha köpt fler, men jag har tänkt köpa lite fler träningskläder och då slänger jag väl med en till. Någon som testat H&Ms träningskläder, tights och liknande? Kännde på dom igår och de känndes bra iaf! Behöver nämligen ha lite mer träningskläder. Förr när jag tränade hade jag alltid shorts, men det vill jag INTE ha nu. Känns mycket skönare att ha ett par ordentliga tights. Sen blev det några kuddar, en filt och lite sånt till vardagsrummet. Måste visa min påbörjade "stugby" någon dag också :)
När vi kom hem så var fick vi fullt hus på en gång, Gunilla, Torsten, John, Harald, Mino, Lillan, Lars, Jenny, Niklas och hon vi köpte huset av plus tre hundar. Mitt i detta hade vi alla kassar från dagens shopping och jag skulle ställa mig och göra iordning kvällens middag. Vi har stort kök men då var det allt lite trångt. De flesta åkte efter en stund och kvar blev Lillan & Lars och barnen. Tillslut var middagen klar också, det var så skönt för Lillan tog hand om Leon under tiden jag lagade mat så det var bara att köra på. Det blev iaf en rekordelig Tacopaj och en Kycklingpaj som också var lite Tacoinspirerad, till det gjorde jag en kålsallad. Det var väldigt gott och vi satt och pratade i flera timmar. Trevlig kväll med andra ord.
Idag har vi tagit det väldigt lugnt, skööönt. Jag & Leon gick upp 8 och Filip fick sovmorgon. Jag gjorde eld i kaminen och satt där framför den på golvet med hundarna och Leon, riktigt mysigt. När kaffet var klart vaknade Filip. Så jag tog en promenad med hundarna! Sen satt vi och mös ganska länge. Åkte till Svärmor & Svärfar och fick lite mat i magen. Sen hem igen för att ta det lugnt igen. Sebben kom hit, han skulle bränna en skiva, och under tiden satt vi och snackade och Filip tog en löprunda. Leon somnade halv 9 idag och åt typ 8 så jag räknar med att han antingen vill ha mat någon gång inatt eller ganska tidigt imornbitti så jag ska gå och lägga mig nu.
Måste bara berätta, idag när vi var hos svärisarna så satt jag, FIlip och Leon på golvet och Leon satt själv utan stöd! Inte nå långa stunder men flera gånger! Så duktig liten kille! Han har ju trott nu ett tag att han KAN sitta för han försöker hela tiden sätta sig upp, ser så roligt ut :) Men det tar väl ett tag till innan han sitter ordentligt så att säga, men nog blir man lite stolt ändå! Några tänder har fortfarande inte dykt upp. Dock fortsätter dreglandet och han sitter konstant med fingrarna eller något annat i munnen. Vi får väl se när dom kommer helt enkelt.
Nu blev det mycket tjafs här i.
På schemat imorn
- Promenad med hundarna
- Kyrkis på fm
- Städning
- Förhoppningsvis gymmet
- Och allt annat vardagstrams som hör till i en småbarnsförälders liv :)
Hittade min locktång för ngn vecka sen och fick lov att testa den. Gillar dessa lockar bättre än mina egna faktiskt :)

Kommentarer:

1 Bröllop's & Porträtt fotograf Olivia Olsson.:

skriven

Vad söt du är. :)

2 Frida:

skriven

Fin bild på dig! Jag har H&Ms träningsbyxor, typ som mjukisbyxor men väldigt bekväma iaf :)



Jag hade en jättebra kväll, precis som du skriver så är det skönt att bara vara för en kväll, det behöver man :)

Kommentera här: