Sköön dag

Skön dag dock en aning stressig. Men jag tycker faktiskt om att stressa LITE. Så länge som det inte blir för mycket iaf. Jag tror jag hann med allt som jag hade på min checklista idag, trots en gnällig son. tänderna har liksom dragit igång igen. Jag hoppas verkligen att de kommer snart! Stackarn. Men han har inte varit sådär ledsen som han var i helgen mest gnölig. Nu ligger han bredvid mig i soffan och sover, hoppas han får fortsätta sova inatt.
Troya fick också lite stimulans idag. Först gick vi en liten promenad sen körde vi lite lydnad. Det är så roligt när man ser att hon blir glad och tycker att det är kul. Jag blir imponerad av henne faktiskt, har inte kört någon lydnadsträning på länge men hon kommer ihåg. Duktig tjej! Får man tycka att man har en duktig och lydig hund utan att folk blir irriterade egentligen? Vad tycker ni? Jag är ganska så stolt över min lilla vovve, hon är så snäll. På morgonen brukar jag släppa ut henne på gården så får hon göra det hon behöver oftast "knackar" hon på dörren när hon vill in, annars ropar jag in henne. När vi är ute och går så brukar hon gå lös bredvid vagnen och det går hur bra som helst.
Jag är så glad över att vi köpte en boxer och väldigt nöjd med vår uppfödare! De var nogranna och vi fick träffa dem och Zelda först innan vi visste om vi fick köpa en hund utav dem. Så fort jag träffa Zelda var jag helt såld. Vilken go hund alltså. Jag minns när vi skulle åka dit första gången, jag var jätte nervös.. Ville göra ett bra intryck och att de skulle gilla oss. Iaf så blev vi "godkända"!! Åh va roligt det var när Rebecka skickade ett MMS att första valpen kommit. Så fort jag vakna gick jag in på hennes blogg för att kolla bilder och hur många det blev. Hela tiden uppdaterades bloggen för det kom fler å fler å fler. Hela 11 valpar varav en var dödfödd, tyvärr. Men 10 friska valpar iaf. Vi var tvåa med att välja valp också. När vi skulle dit och kolla på dom första gången så var det en av tikarna som vi fastnat för MEN när vi kom dit så kasta sig Troya fram till oss. Så vi valde inte valp, hon valde oss. Fina lilla Troya! 26e November 08 hämtade vi henne och var snäll hon var, hon sov hela vägen hem i mitt knä.
Då vägde hon 6kg och var hur go somhelst nu väger hon ca 30kg MEN tror att hon fortfarande väger 6 då hon helst av allt vill sitta i knät på alla människor, både vuxna och barn :)
Det är så roligt att vi fortfarande har kontakt med vår uppfödare, de bor i Torsby så vi brukar försöka åka dit när vi ändå är i Torsby. De har kvar en vit hane, Alfons och han och Troya leker som bara den. Sen fick de barn i början av året så det är ju också kul. Om vi fortsätter att ses så kommer ju han och Leon och få leka med varandra också :) Tyvärr så dog Zelda, Troyas mamma, drygt ett halvår efter att valparna föddes. Troya & Zelda är väldigt lika varandra, vilket är väldigt kul tycker jag!
Nu har jag skrytit och babblat på nog om vår FINA Troya.
Avslutar med lite fina Valpbilder på godingen :)
Första gången vi träffa Troya

Kommentarer:

1 Jessica Koivu:

skriven

Självklart får man skryta om sin/sina hundar! Lika som att man har all rätt att skryta om sina barn!! Tycker då jag iaf=)

2 Michelle:

skriven

så söt blogg(:

3 Emelie :]:

skriven

åååå, hur vet ni att tänderna är på gång? Matilda har varit jättegnällig & ledsen i flera dagar och har svårt att somna på kvällarna nu :/ Och dregglet bara rinner & rinner.. Vi har funderat på om det är någon tand som spökar, men det kanske är för tidigt att få tänder när man är nästan 4 månader :P

Kommentera här: