7 månader

Idag är min fina son hela 7 månader gammal. Tiden har verkligen gått FORT!!! Jag sa till Filip häromdagen, men när blev han såhär stor? Under dessa 7månader så har han gått från en liten bebis som bara äter och sover och bajsar till en STOR bebis som äter, bajsar och sover fortfarande men som också springer runt i sin gåstol, sitter på golvet och leker, ålar runt överallt, hoppar runt i sin hopgunga och som ÄLSKAR att åka vagn. När vi är ute och går så är det sällan han sover faktiskt, han tittar på allt runtomkring istälet :) Igår så hände ytteerligare en stor grej, han tog sitt första riktiga krypsteg... Ojoj va stolt jag blev då! Min lille busunge. Det är helt otroligt att man får vara med om allt detta. Han är en riktig goding som nästan alltid är glad! Men nu har han kommit in i en fas då han blir lite blyg när det kommer någon som han inte träffar så ofta. Han gråter och sen tittar han på mig eller Filip men efter en stund så går det bra!

Jag ska skriva sista delen av min lilla årsresumé men det blir nog imorgon. Jag har verkligen haft fullt upp idag. Dagen började med frukost, sen åkte vi till Hemköp och handlade denna veckas mat. När vi kom hem så började vi städa bort julen, granen åkte ut och sen lagade vi mat. Idag blev det ugnspannkaka med Bacon i, åh så gott det är! Sen åkte Filip iväg på jobb och jag dammsög hela nedervåningen. Sen kom Ronja och Dinero hit och det var jätteskoj, var jättelänge sen vi sågs. När de hade åkt så skurade jag golven och toan. Sen drog vi på oss ytterkläderna, reflexvästar, regnskydd och gummistövlar och tog en promenad tillsammans, jag, Leon och Troya. Promenaden slutade hemma hos Farmor & Farfar. Där fick jag lite kvällsmat och sen när vi skulle gå hem igen var det ju typ snöstorm ute. Tur att jag tog på regnskyddet innan. Det blåste mot oss hela vägen och man såg typ ingenting, tur att det inte är långt hem från svärisarna. 
Sen efter att vi kommit hem så har Leon duschat, ätit och nu sover han och jag har passat på att ta itu med lite tvätt. Det var verkligen behövligt. Imorn ska jag ta itu med några av våra garderober, vi har ju ett antal. Ska fixa en "jackgarderob" här nere så vi inte behöver ha ALLA våra olika jackor framme jämnt.
Nej nu ska jag snart gå och lägga mig, ska vänta på min älskades godnattsamtal bara :)

Tänk, om tiden fortsätter att gå lika fort så står det inte på förrän han sitter bredvid mig och räknar matte eller något :)

Kommentarer:

1 Rebecka:

skriven

Ja jag vet, i vissa vinklar är det verkligen ett litet barn av Axel, inte någon bebis. :-)

Joo då jag ska jobba inom polisen, men jag ska gå ett utbildningsprogram under två år, och under den tiden ska jag ha utredningstjänst, dvs kontorsjobb... Så jag kommer inte ha uniformen på allt för ofta misstänker jag...

2 Frida:

skriven

Åh grattis Leon! Så stor och söt han är!



Jo det känns både och, är ju så mysigt att vara hemma med Liam! Men är glad att jag fått jobb och får göra sånt som man är utbildad till också såklart:) Blir nog bra!



Hur ska du/ni göra med ledighet å så?

3 cammie:

skriven

ibland vill man stanna tiden en anning

4 moa (::

skriven

Blev faktiskt lite tårögd när jag läste det första! Sjukt stolt över dej! och filip med såklart! DU är min förebild gosi! (tänk dej att jag prata dalamål där hihi) KRAM <3

Kommentera här: