Gott nytt år

Igår var vi hemma hos Lina & Henrik på Nyårsmiddag. ÅH va god mat vi gjorde allihop, kul när man hjälps åt att laga mat.
Till förrätt gjorde Lina en supergod skagenröra på en halva avokado
Till Huvudrätt gjorde jag en helstekt älgfilé glaserad i honung och tre sorters peppar, grabbarna gjorde hasselbackspotatis och Filip gjorde en äkta BEA
Till Efterrätt gjorde jag en mjölkchokladspannacotta med rivet apelsinskal, sen skar vi apelsin och annans.
DETTA VAR RIKTIGT MUMSIGT!!!
Efter all mat så drack vi lite gott, åt lite mer gott, spelade spel och umgicks. Det var en jättebra kväll.
2011 var ett riktigt händelserikt år och ett år jag alltid kommer att minnas. Vår underbara Leon kom till oss med dunder å brak! Han var så snäll igår kväll också. Han sov över tolvslaget men det gör inget, vi önskade honom Gott nytt år idag istället ;)
Idag så umgicks vi med Lina & Henrik ett tag och åt frukost å lunch tillsammans. Vi tog också en promenad med alla hundar, det var riktigt skönt att få röra sig lite. Imorn hoppas jag på en löptur. Idag känns nämligen förkylningen långt borta. Hade tänkt ta en tur ikväll men då fick Filip lov att åka och jobba. RIktigt surt faktiskt. Hade planerat en riktig myskväll tillsammans, bara vi. Det har ju liksom varit fullt upp varje kväll nu sen Jul så det hade varit skönt att få en lugn kväll bara vi men men vi får göra det en annan kväll.
Nu ska jag mysa lite med Leon & Troya, vi får nog en mysig kväll vi också!

Leon & Morfar läser tidningen

Kommentarer:

1 Jessica:

skriven

Sjukt! Ni åt nästan samma som vi åt! Fast ni åt lite mer avancerat=)

Kommentera här: