Helg

Skönt att det  är helg nu! Filip jobbar somsagt kvällspasset denna vecka men på fredagar börjar de 11 så han kommer hem i eftermiddag. Då blir det lite tacomys, det var länge sen vi åt det så det ska bli gött.
Imorgon ska vi åka till insjön en sväng, kolla lite på clas ohlson efter nödvändigheter och sen ska vi kika efter lite kläder till vår lilleman, kanske något till oss också om vi har tur.
Igår var vi på kyrkis, har inte varit där sen innan jul. Det var jätteroligt då det var en massa bebisar där, Enya, Marcus och Jack och de är nästan jämngamla med Leon. De är 1,5 till 2 månader äldre så Leon hänger inte riktigt med. Men de satt på golvet alla fyra och lekte och efter en liten stund så var Leon ensam, haha stackarn. Han är ju inte riktigt så snabb som de andra när det gäller krypningen. Sen var det en tjej som hade med sig massa kläder och hon hade mycket fint. Såg en jättefin plyschdress, tröja med moln och ett par matchande byxor men där var jag inte nog snabb, utan Helge fick dom :) Men jag fick tag i en pyjamas, en tröja i större storlek, strumpor, mössa och en Emilkepa :) Efter all lek och klädletande så hände en liten tråkig sak. Leon stod på alla fyra och skulle liksom krypa och så orka han inte hålla sig uppe och slog huvudet i golvet. Han började gråta så jag tog upp honom och fick då se att han blödde en massa ur munnen. Usch va otäckt det var på nå vis. Min lilla lilla kille. Men han var så duktig, grät en liten sväng sen fick han dricka kallt vatten och det blev bättre. MEn det blödde ganska länge. Så det var första gången han slog sig riktigt och jag antar att det definitivt inte är sista. Å inatt var Leon väldigt orolig och gnölig. Vet inte riktigt varför, men han är lite förkyld och sen kan han ju haft ont i munnen också. Men min underbara Filip tog Leon imorse så jag fick sova ut lite. TACK! Det är så skönt att få stanna kvar i sängen ett tag. När Filip är ledig eller jobbar kväll så är det alltid han som tar Leon på morgonen och det är liksom inget som jag har bett honom om utan han tycker om att göra det.
Nej nu ska jag mysa lite med min son i soffan och vila lite.


Promenad för några veckor sen
 
Skotertur med kusin

Kommentarer:

1 Sara Orrbén:

skriven

Varför ska du sluta blogga?? Radera den inte, gör så att den blir lösenordskyddad istället! Det är ju så kul att gå tillbaka och titta! :)

2 Maria:

skriven

Tack för din gulliga kommentar! Mysig blogg du har! Leon är såå söt! Vilka fina hundar! Trevlig helg!



Kram Maria

Kommentera här: