Sämst

Jag är verkligen sämst på att uppdatera nuförtiden, men bloggsuget är liksom borta och dagen försvinner förbi. Jag hinner liksom inte. Även fast jag vill så vet jag inte vad jag ska skriva om längre. Testade ju att skriva om mattips, inredning och annat men jag vet inte.
Idag har vi iaf hunnit med en del saker även fast vi har haft en riktigt chillmåndag. Filip jobbar kväll denna vecka så vi tog det lugnt på morgonen. Tog en åktur med bilen och bara åkte runt och pratade som vi alltid gjorde förut. Så mysigt. Allra mysigast är det på sommarn då man kan åka alla skogsvägar. Iaf så pratade vi en massa om våra renoveringsplaner. Till sommaren så ska vårt och Leons sovrum vara klart! Helst typ imorn. Men det hinner vi ju inte. Till sommaren så ska huset målat som vi egentligen skulle ha gjort förra sommaren. Den helgen Leon föddes närmare bestämt. Så eftersom att vi låg på sjukhuset så blev det inget målande. Till hösten/vinter så ska vi nog börja med badrummet/tvättstugan. Det är ju ingen jättebrådska med det men skönt att få det gjort också. Jag skulle ju helst vilja få min fina veranda gjord till sommaren också men vi hinner nog inte det. Så vi får ta det nästa sommar istället. Åh va roligt det är att planera och fundera!!! Har lärt mig att man inte ska ha för bråttom när det gäller renovering. Det är bättre att fundera lite än att man ångrar sig senare.
Efter allt snack så fixade vi lunch och plockade och grejade. Sen skjutsade jag & Leon FIlip till jobbet. EFter det så åkte vi upp på byn, var in i tygaffären och fixade lite nålar och sen på hemköp. Sen har vi lagat mat och jag har gjort klart min halsduk som jag började på när jag var gravid. Hade dock glömt bort den men nu är den klar och det är väl inte det snyggaste jag sett men den fungerar helt klart ;) Just nu har jag en stek på spisen. Den är nog klar snart så jag ska väl sluta skriva och ta rätt på den. Skönt nu har vi middagen klar inför imorn, bara potatisen och såsen som ska göras!
Bjuder på lite bilder!






Kommentarer:

1 Frida:

skriven

Fina bilder!

Ja han blir så stor lilleman, Leon också förstår jag! :) Alltid lika spännande att väga och kolla längden tycker jag! :)

Kommentera här: