Stel

Idag är jag stel i heeela kroppen. Efter helgens långpromenader, målning och sen avslutningsvis ett pass Zumba så känns det lite grann som att jag blivit överkörd.. Fast det är skönt på ett sätt också!
Zumba var iaf jätte skoj, svårt och jag hann inte riktigt med i alla steg men det var roligt och jag ska fortsätta!
Sen har vi målat om i vår hall. Vi började med den förra året då vi flyttade in. Det var nämligen grisrosa i hela hallen, eller ja bara panelen, lister, dörrar, trappen och sådär. Så det målade vi förra vintern. I höstas så rev vi bort tapeten och under tapeten är det fina stora brädor så de har vi målat nu. Vi var och köpte färg i fredags, en mörkgrå... Vilket resulterade i en väldigt ful färg. EFter två lager så insåg vi att det blir inte bättre än såhär så i lördags åkte vi och köpte en annan färg, en ljusgrå. Tre lager senare så blev det mycket bättre! Nu är det bara själva trappen och "trapphuset" kvar. Men det är liksom tre meter upp i trappan och där vet vi inte riktigt hur vi ska gå tillväga, färgen och det är ju klart men riktigt hur vi ska utföra det är oklart. Vi skulle kunna kleta på färg bara men jag tror inte att det blir bra då det är många LAGER tapet och den är liksom lite bubblig. Men nu i veckan får vi besök av min Farmor & Farfar och farfar är ju väldigt duktig på sånt, snickare och träslöjdlärare, så jag hoppas han har några förslag :) Annars får vi höra med vår HandyMan - Perka! Han brukar också ha lösningar på det mesta!
Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, städa och plocka lite. Sen måste jag nog upp och handla också! Det är såå skönt att Filip har börjat jobba vanliga skift! Denna vecka jobbar han morgon och nästa kväll. Kvällsveckan kan säkert bli lite dryg, men han är iaf hemma varje dag och natt. Man hinner ju göra lite mer saker tillsammans då!

En bild på vår kille för ett tag sen :)

Kommentera här: