Ses och prata lite skit

Gör man det nuförtiden? Man kanske snackar lite skit men man har ju inte så mycket att berätta om sig själv och vad man gjort senaste tiden. Det kan man ju faktiskt ta del av via Facebook, bloggar, Twitter, Instagram och allt vad det nu heter. Det är faktiskt lite tråkigt kan jag tycka. Sen kan många saker missupfattas lättare när man skriver ute i cybervärlden. Det går ju liksom inte att säga - Åh va bra! Med en glad eller ledsen klang, man kan ju iofs använda sig av smileys. Jaja återigen till det jag skulle skriva om.
Nej jag tycker nog att man(jag) skriver för mycket om ens liv. Det är därför bloggen har legat på is ett tag, men jag tror jag har kommit på hur jag vill ha bloggen. Det går ju faktiskt att driva en blogg på många sätt.
Nej det skrivs för mycket om ALLT tycker jag. Jag får faktiskt prestationsångest ibland och det är ju inte bra. Man säger att man inte bryr sig men det gör man innerst inne, eller iaf jag. Folk renoverar, städar, tränar, äter LCHF, fredagsmyser, jobbar, festar, grillar, shoppar osv osv. Jag är ju också delaktig i denna hets såklart! De som inte är med på Facebook eller som klarar av att inte skriva en massa eller som inte bryr sig om de som skrivs, en applåd till er. Jag har pratat med många, ja pratat öga mot öga inte via nätet, som tycker ungefär lika som mig. Jag tror faktiskt inte det är bra att det är på detta viset, eller är det så samhället kommer att se ut i fortsättningen? Ja inte vet jag. Men jag bestämde för någon vecka sen att jag inte ska dela med mig av allt på nätet. Såklart har jag väl inte skrivit ut allt jag gör innan heller, men ni fattar vad jag menar!? Jag vill inte skriva varje gång jag bakar, tränar, fikar osv. För om jag börjar med det så känner jag att jag liksom måste fortsätta med det också.
Tack vare internet så finns det ju också väldigt många som vet väldigt mycket, tack vare google och annat (google är skit bra så inga missförstånd nu) men det går ju inte att jämföra den kunskap man sitter och läser sig till framför en dataskärm mot den erfarenhet man får när man arbetar eller utövar något. Det är lite tråkigt att folk litar mer på saker de läst på någon sida, forum eller liknande än tar ett råd från någon som faktiskt har erfarenhet från det området, (ja jag har varit med om några sådana saker). Men men det är nog så samhället kommer att se ut, iaf till viss del. Jag tycker att det är lite tråkigt att de fysiska mötena försvinner och man träffas oftare via nätet.

Kommentarer:

1 Jessica Koivu:

skriven

Håller med dig fullständigt! Bloggen har blivit somen drog för mig. En vän jag berättar saker jag gjort och vad som hänt! Men för min del handlar det lite om att jag är så fruktansvärt trött oftast och orkar inte ta tag i detta med att umgås med någon. Och lika detta med att man får prestationsångest för vad folk skriver känner jag igen. Jag kan bli avundsjuk när jag sitter själv hemma när folk lägger upp bilder eller statusar på hur kul dom har det. Eller att dom ja, tränar, städar eller dylikt. Men jag försöker verkligen stenhårt att inte bli påverkad. Jag kör mitt race och ingen annans=b

Svar: Det är bra att köra på sin egen linje :)
Malin

Kommentera här: