Födelsedag å sånt

Det var en mycket bra dag igår. Dagen började med massa fix av morsan, lite hus å lite bebis men mest mig! Tar ju liksom längst tid att få mig schnygg! Sen drog vi vidare på lite roliga saker, först lite seriösare saker, sen fika med Ronja och sen hem och fixa älsklingens födelesdags middag och tårta.
Till middag ville födelsedagsbarnet ha kotletter, hasselbackspotatis, bea å en sallad så det fick han! Sen lite paketutdelning och han blev jätte nöjd, jag med faktiskt då en av paket innehöll säsong 1-4 av The Big Bang Theory, Sheldon är ju bara bäst :)
Tårtan behöver nästan ett eget kapitel. Jag provade mig fram och gjorde lite eget recept av allt. Först en tårbotten som blev riktigt hög och fin, det receptet kan verkligen rekommenderas om man vill göra en hög tårta som är luftig! Sen blev det ett lager med vitchokladkräm med lime och ett lager mjölkchokladkräm med hallon! Ovanpå det hela gjorde jag en hallonfrosting och slutligen vispgrädde på kanterna och hallon på toppen och riven choklad. Den var god! Inte så fin som jag hoppades men hade inte riktigt rätt verktyg till det. Ni ska få se en bild på den någon dag!
Kvällen avslutades med att hänga i soffan och kolla på lite Sheldon sen tog vi en relativt tidig kväll och sov faktiskt riktigt bra. Med andra ord så sov Lillen bra. Vi var upp en gång var och gav han nappen bara :)
En dålig sak, tyvärr, mina benhinnor är inte så glada på mig just nu. Ganska förståligt men ändå tråkigt. Har bara haft en vilodag denna vecka så får skjuta upp dagens löptur och hoppas den går att utföra imorgon istället!
Nu ska vi göra oss iordning för denna dag. Filip har sista innebandymatchen idag så den ska vi kolla på och så ska de dricka lite öl, basta och festa lite till kvällen så jag och lilleman blir ensamma ikväll. Lite tråkigt men vi hittar nog på något kul!


Jag å Darlingen 2008!

Kommentera här: