Rivstart

Telefonen ringer, det är Filip klockan är 07.26. Lilleman ska vara på dagis 07.30 och jag på jobbet till 8. Studsar ur sängen, nej just det, jag har träningsvärk så det gick inte. Kommer ur sängen tillslut panikletar kläder åt mig, lillemans kläder plockade vi fram igår. Haltar ner för trappan med 1åringen på armen som det värker enormt mycket i. Borstar tänder, sminkar mig och fixar frillan samtidigt. Borsta minigaddar, byter blöja och på med kläder. Försöker väcka vovven, hon är seg, häller upp mat i en påse och tillslut kommer hon, hon får äta på jobbet. In i bilen, Ryggsäck, matlåda, plånbok, lillen, vovven och jag är på plats. Till dagis anlände vi fem i 8 och på jobbet kvart över. Bra jobbat men så drygt när man vaknar så. Jaja nu har jag iaf hunnit med att betala ut löner och lite annat viktigt, snart fika, dvs frukost för mig :)

Kommentarer:

1 Jessica Koivu:

skriven

Ne, fy fan för sånna mornar! Dom kan förstöra en hel dag=b

Kommentera här: